het uitdelen van potloden op een beurs

Dé 3 promotieartikelen voor een beurs of evenement

Published On 8 september 2017 | By Steven van Stavoren | Marketing

Een beurs of ander bedrijfsevenement is een uitstekende gelegenheid ter promotie van jouw bedrijf. Je kunt aan potentiële klanten of opdrachtgevers laten zien waar jouw bedrijf in gespecialiseerd is, hoe de bedrijfscultuur eruit ziet en waar werknemers zich voornamelijk mee bezig houden. Daarbij krijg je de krijgt de kans om jouw doelgroep direct aan te spreken, maar ook om jouw boodschap over te brengen. Kortom: een traditionele, maar effectieve vorm van promotie. Wil jij ervoor zorgen dat jouw bedrijfsnaam bij mensen blijft hangen, ook nadat de beurs of het evenement allang voorbij is? Dan mogen originele of indrukwekkende promotieartikelen natuurlijk niet ontbreken. Het is namelijk bewezen dat mensen graag promotionele artikelen ontvangen en in vele gevallen zelfs graag zaken doen met deze bedrijven. Inspiratie nodig? Wij zetten dé promotieartikelen voor een beurs of evenement op een rij.

1. Klassieke kantoorartikelen

Kantoorartikelen vallen misschien dan wel niet onder de noemer ‘origineel’, maar kunnen wel effectief zijn voor het vergroten van je naamsbekendheid. Het zijn namelijk artikelen die vrijwel iedereen zo nu en dan gebruikt. Denk hierbij aan pennen, agenda’s, muismatten, notitieboeken, USB-sticks en ga zo maar door. Daarbij zijn kantoorartikelen in de meeste gevallen relatief goedkoop om in grote hoeveelheden aan de schaffen en/of te bedrukken. Altijd een goed idee om dit soort artikelen op voorraad te hebben voor gelegenheden als een beurs.

2. Speciale gelegenheden

Inspelen op bijzondere gebeurtenissen of gelegenheden doet het altijd goed. Het laat zien dat jouw organisatie hierbij stilstaat en met de tijd meegaat. Zo staat de maand december natuurlijk in het teken van Kerstmis; een kerstbal met bedrijfslogo is dan een leuk geschenk om uit te delen. Net als paaseitjes rondom Pasen. Bij een ontzettend natte herfst hoort natuurlijk een paraplu met bedrijfslogo, net als een pet of zonnebril tijdens de warmste en mooiste zomerdagen. Kijk dus goed naar wat er op dat moment gaande is en speel daar op in!

3. Origineel: greengifts!

Wil je nu echt indruk maken op potentiële klanten of andere stakeholders? Greengifts laten niet alleen zien dat jouw bedrijf zich bezig houdt met maatschappelijk verantwoorde keuzes, maar zijn ook nog eens ontzettend origineel en leuk om te ontvangen. Wat greengifts zijn? Denk hierbij aan verschillende soorten kweekkistjes, een klavertje vier in een potje of een boom in een buisje. Stuk voor stuk natuurlijk voorzien van jouw bedrijfslogo. Gegarandeerd dat deze artikelen een onvergetelijke indruk achter laten!

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0    Gemiddelde: 0/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *