beursdeelname succes

Maak je beursdeelname tot een succes met deze 3 tips

Published On 2 augustus 2018 | By Bobby van Dijk | Events

Deelnemen aan een beurs is een goede manier om jouw product of dienst onder de aandacht van (potentiële) klanten te brengen en naamsbekendheid te creëren. Maar hoe pak je zoiets aan? In dit artikel geven wij 3 tips om van je beursdeelname een waar succes te maken.

1.      Bepaal beurs en doelstelling(en)

Een van de eerste stappen op weg naar een succesvolle beursdeelname is bepalen op welke beurs je gaat staan. Het klinkt heel logisch en dat is het eigenlijk ook. Niet iedere beurs is geschikt voor jouw product of dienst. Je maakt je deelname tot een succes wanneer je op een beurs gaat staan waar jouw doelgroep ook te vinden is. Een beurs waar jouw product of dienst in de smaak zal vallen. Daarnaast is het belangrijk om de doelstelling(en) die je met jouw deelname aan de beurs hebt, te bepalen. Voorbeelden van doelstellingen kunnen zijn:

  • om leads te generen;
  • om naamsbekendheid te creëren;
  • om brand awareness te creëren;
  • om in contact te zijn met klanten.

Maak, indien mogelijk, de doelstelling(en) die je met je beursdeelname wilt bereiken, meetbaar. Beantwoord voor jezelf waarom je wilt deelnemen aan een beurs en wie je wilt bereiken. Bepaal aan de hand van de antwoorden hierop op welke beurs of beurzen je vervolgens gaat staan.

2.      Bepaal het ontwerp van je stand of marktkraam

Wanneer je je hebt ingeschreven voor een beurs, zal de beursorganisatie diverse gegevens van je willen weten. Je kunt hierbij denken aan de grootte van je stand of marktkraam, wat er nodig is voor de opbouw ervan, of je elektriciteit en/of water nodig hebt… Denk in de ontwerpfase daarom rustig na over een goede indeling van je stand of marktkraam. Maak schetsen, kijk eventueel rond op Pinterest of ga zelf eens langs bij een aantal beurzen om daar inspiratie op te doen. Voor een succesvolle beursdeelname is het van belang de beschikbare oppervlakte voor je stand of marktkraam maximaal te benutten, waarbij er tevens voldoende ruimte overblijft voor de bezoekers. Kies je voor een marktkraam? Gebruik dan ook de stangen van je kraam om daaraan je producten op te hangen. Kies je voor een stand? Je kunt de wanden hiervan ook gebruiken om je producten te laten zien.

3.      Beloon je bezoekers

En dan is het grote moment daar! Je hebt het soort beurs en je doelstelling(en) bepaald. Je stand of marktkraam staat er prachtig bij. Van tevoren heb je (potentiële) klanten via social media uitgenodigd om een kijkje bij je op de beurs te komen nemen. Al die mensen die de moeite hebben genomen om naar jouw stand of marktkraam te komen, wil je natuurlijk graag belonen. Voorbeelden van ideeën waarop je dat kunt doen en waarmee je ook nog eens naamsbekendheid kunt creëren, zijn:

  • het organiseren van een winactie;
  • het uitdelen van give aways;
  • het geven van een beurskorting op een van jouw producten of diensten.

Weet jij al waar je jouw bezoekers mee gaat belonen?

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

About The Author

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *