stickers inzetten als marketing

4 manieren om stickers in te zetten als marketingmiddel

Published On 24 april 2017 | By Steven van Stavoren | Marketing, Offline Marketing

Dat het belang van online marketing toeneemt wil niet zeggen dat offline verleden tijd is. Natuurlijk is het door de komst van internet ondenkbaar om niet aan online marketing te doen. Maar laten we daarom de toegevoegde waarde van offline marketing niet vergeten. Ook met offline acties kun je op een eenvoudige manier de aandacht op je onderneming vestigen. Lees hieronder vier manieren om stickers als marketingmiddel in te zetten.

1. Verrassend opvallend

Het inzetten van vloerstickers is een zeer effectieve manier voor communicatie. Hiermee kun jij de aandacht van je doelgroep trekken met acties of aanbiedingen. Plaats de vloerstickers op een slimme plek en jouw klanten kunnen niet meer om je heen. Vooral op winkelvloeren en tijdens evenementen zijn de vloerstickers goed te gebruiken. Het zal je verbazen hoeveel mensen naar de grond kijken en jouw actie zien.

2. Stickers om uit te delen

Voetbalplaatjes, Wuppies en flippo’s roepen ongetwijfeld herkenning op. Het zijn voorbeelden van succesvolle acties voor het creëren van meer naamsbekendheid. Het inzetten van stickers werken voor zulke acties ook uitstekend. Natuurlijk komt er meer bij kijken dan alleen het kiezen van een leuk ontwerp. Bij een dergelijke campagne is planning het sleutelwoord. Speel in op een relevant onderwerp en start ver van tevoren om een goede campagne op te zetten. Ook online marketing komt hier om de hoek kijken. Voor een succesvolle campagne moet je meerdere kanalen inzetten voor voldoende bereik.

3. Werk aan je klantrelatie

Een goede manier om de band met klanten te versterken is door je relatie continu te prikkelen. Bel een keer spontaan op, zorg voor een origineel relatiegeschenk tijdens de feestdagen en prikkel af en toe met iets kleins. Maar ja, iets kleins, dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Een leuk idee is een stickerkalender die je aan een direct mailing kunt toevoegen. De kosten zijn laag en jouw klanten komen op een originele manier in aanraking met jouw onderneming.

4. Guerrilla marketing

Deze vorm van marketing is uitstekend geschikt voor iedere onderneming, zowel groot als klein. Met een relatief laag budget kun je een groot resultaat behalen. Het gaat erom dat je een ludieke actie verzint die zoveel stof doet opwaaien dat jouw actie ‘viral’ gaat. Stickers zijn hiervoor superhandige middelen. Zo kun je bijvoorbeeld vloerstickers gebruiken in openbare ruimten om de aandacht op je actie te vestigen. Of kleine stickers die een originele boodschap verspreiden. Klinkt het allemaal wel leuk, maar heb je geen idee wat je dan moet doen? Neem dan eens een kijkje op internet voor meer inspiratie. Het internet staat vol met leuke en succesvolle voorbeelden.

Stickers op maat

Zoals je ziet zijn stickers niet alleen populair onder kids, maar ook uitstekend te gebruiken voor verschillende bedrijfsdoelen. Ga je als onderneming aan de slag met stickers? Dan is het belangrijkste dat ze een link leggen met jouw bedrijf. Stickers op maat laten maken is de uitkomst.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 1   Gemiddelde:  1/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *