5 keer lichtreclame inspiratie voor jouw bedrijf!

Published On 21 mei 2015 | By Steven van Stavoren | Marketing

Om jouw bedrijf op te laten vallen kun je kiezen voor gevel- of raamreclame. Je wilt natuurlijk dat jouw bedrijf opvalt op een stijlvolle, passende manier. Lichtreclame is een uiterst geschikt middel om aandacht te vragen en reclame te maken op een unieke manier die past bij het karakter van jouw bedrijf. Als je kiest voor lichtreclame zijn er veel opties mogelijk. Welke kant je ook op wilt, lichtreclame biedt een groot aantal mogelijkheden om jouw bedrijf zo voordelig mogelijk aan te prijzen. Om je te helpen een keuze te maken voor mooie, passende lichtreclame voor jouw bedrijf zetten we hier 5 keer de de beste inspiratie op een rijtje.

1. Klassiek

Sommige designs zijn klassiek om een reden: ze zijn sierlijk, stijlvol en, het belangrijkst, ze trekken klanten aan. Klassieke lichtreclame hebben vaak een retro uitstraling en wekken een gevoel van nostalgie en gezelligheid op. Deze vorm van lichtreclame is daarom uiterst geschikt voor horecagelegenheden zoals cafés en restaurants.

2. Grappig

Een unieke en opvallende manier om het karakter van jouw bedrijf weer te geven is het gebruiken van grappige lichtreclame. Denk hierbij bijvoorbeeld aan lichtreclame die op humoristische wijze inspeelt op de producten die het bedrijf verkoopt of de diensten die je aanbiedt.

galerij-lichtreclames

Bron: Decomar

3. Kleurrijk

Een uitstekende manier om jouw bedrijf op te laten vallen in de vaak grijze, stedelijke omgeving is door middel van kleurrijke lichtreclame. Hoewel je het gebruik van veel kleur misschien in de eerste plaats associeert met een speelgoed- of snoepwinkel, hoeft het in de praktijk helemaal niet overdreven kinderlijk te ogen. Om te voorkomen dat kleurrijke lichtreclame onvolwassen of stijlloos overkomt is het verstandig om de rest van het ontwerp wel strak en simpel te houden.

4. Informatief

Lichtreclame kan niet alleen sierlijk, stijlvol of mooi zijn, je kunt het ook gebruiken om essentiële informatie over jouw bedrijf naar de (potentiële) klant te communiceren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een telefoonnummer, e-mailadres of de openingstijden van jouw zaak. Zo zien klanten in één oogopslag alles wat ze willen weten zonder ernaar te hoeven zoeken. Makkelijk en snel!

5. Minimalistisch

Duidelijk, zonder al te luid te zijn: dat is het sterke punt van minimalistische lichtreclame. Minimalistische lichtreclame oogt strak en modern. Kies voor een minimalistisch ontwerp als je wilt dat jouw bedrijfsnaam voor zichzelf spreekt.

Hoe je jouw bedrijf ook aan wilt prijzen, als je kiest voor lichtreclame is er altijd een geschikte manier om op te vallen en het karakter van je bedrijf op een unieke en stijlvolle wijze neer te zetten. Lichtreclame op de gevel of in de etalage is het ultieme visitekaartje; het bepaalt direct de eerste indruk die potentiële klanten en gasten van jouw bedrijf hebben. Haal het meeste uit reclame en kies voor het type lichtreclame dat het best bij jouw bedrijf past!

Dit artikel werd je aangeboden door Frees-Letters, Onderdeel van Bosman Letters & Reklame. Wij verzorgen belettering, bord en gevel reclame binnen en buiten het huis, bedrijf of auto.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0    Gemiddelde: 0/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *