marketingevenementen 2015

5 marketingevenementen in 2015 die je niet mag missen

Published On 22 oktober 2014 | By Steven van Stavoren | Events

Marketingevenementen zijn onmisbaar in het bedrijfsleven. Het biedt de mogelijkheid om te netwerken, lopende zaken te bespreken en de band met klanten te versterken. Door het hele land worden er marketingevenementen georganiseerd die je niet mag missen. Welke marketingevenementen zijn er in 2015?

1. Nationale Marketing Strijd

Op zoek naar nieuw talent? Er zijn marketingevenementen speciaal gericht op de werving van talentvolle studenten. De Nationale Marketing Strijd is een bijeenkomst tussen universitaire studenten en verschillende topbedrijven. De topbedrijven kunnen tijdens de bijeenkomst talentvolle studenten selecteren, die tijdens een inhousedag hun marketingtalent hebben laten zien. Bedrijven als Google, Unilever en Philips zijn vertegenwoordigd op deze bijeenkomst, die plaatsvindt op 3 en 4 maart 2015.

2. Marketingevenementen met afwisselend thema

Online Tuesday is onderdeel van de marketingevenementen die periodiek plaatsvinden met een afwisselend online marketingthema. Diverse sprekers kunnen u, als marketingprofessional, inspireren, maar daarnaast is er ook gelegenheid om uitgebreid te netwerken. De eerste bijeenkomst in 2015 is dinsdag 11 maart in Amsterdam. Het thema is dan ‘Facebook’.

3. Marketingevenementen voor webshops

In de keuken kijken bij een succesvolle webshop? In Ede wordt op dinsdag 30 september een praktijkmiddag gehouden met als thema ‘Laat je webshop verder groeien’. Het bedrijf Sneltoner.nl heeft vanaf de oprichting in korte tijd al tienduizend klanten gekregen. Met dit bedrijf als voorbeeld, kun je al jouw vragen stellen over bijvoorbeeld het verwerken van de orders en het voorkomen van problemen met de voorraad. Na de -gratis!- bijeenkomst weet je meer over slim, snel en efficiënt werken in een webshop.

4. Strategische marketingcommunicatie

Neemt je als werkgever vooral beslissingen op korte termijn? Dan is deze tweedaagse cursus iets voor jou. Tijdens de bijeenkomsten op 3 maart en 30 april 2015 leer je hoe je een strategisch marketingcommunicatieplan maakt. Om dit te bereiken, wordt er vooral gewerkt met praktische cases, bijvoorbeeld het formuleren van een doelgroepensegmentatie en het ontwikkelen van een merkpiramide. Je ontwikkelt daardoor een langetermijnvisie en kunt betere resultaten realiseren.

5. Sociale media

Sociale media mag in de top vijf van marketingevenementen natuurlijk niet ontbreken. De training Sociale Media ROI is vooral bedoeld voor bedrijven die al een tijdje gebruik maken van sociale media, maar moeite hebben om te bepalen wat de toegevoegde waarde is.

Tijdens de training, op 13 januari 2015,  leer je als bedrijf om de sociale media zo optimaal mogelijk te gebruiken door bijvoorbeeld te onderzoeken waarin sociale media zich onderscheiden van andere kanalen. Je krijgt nog een gratis boek ook: ‘Social Media Modellenboek’ van trainer Bart van der Kooi.

Ontbreekt jouw marketingevenement in dit lijstje? Stuur ons dan een berichtje, dan vullen we de lijst aan!

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *