Relatiegeschenken

5 promotiegeschenken waar je klanten en relaties ook echt iets aan hebben

Published On 17 november 2014 | By Steven van Stavoren | Marketing, Offline Marketing

Als je op internet zoekt naar effectieve relatie- en promotiegeschenken, zal je zien dat er vaak gesproken wordt over de ‘herinneringswaarde’ van cadeaus. Hoe lang wordt een geschenk bewaard door je klant of relatie en hoe vaak gebruikt iemand jouw cadeau nog?

Het belangrijkst is dan dat je een relatiegeschenk kiest dat niet weggegooid wordt en dat men nog eens pakt omdat het van pas komt. We zetten de volgende suggesties voor je op een rijtje.

1. Rekenmachine

Met name een bruikbaar promotiegeschenk binnen de B2B-branche, omdat het echt een cadeau is dat je binnen een kantooromgeving gebruikt. Natuurlijk gebruiken mensen ook wel eens een rekenmachine thuis, maar daar zal tegenwoordig eerder de calculator op de telefoon voor worden gepakt.

2. USB-stick

Een mooi promotiegeschenk voor zowel de B2B- als B2C-branche. Voorwaarde is wel dat je een USB-stick met een aantal GB aan ruimte cadeau doet, zodat mensen er daadwerkelijk ook iets op kunnen zetten. Het is bruikbaar in een kantooromgeving, maar bijvoorbeeld ook thuis waar mensen de USB-stick gebruiken voor in hun tv of audiosysteem.

Promotiegeschenken3. Notitieblok

Met een notitieblok zal je iemand misschien minder snel blij maken dan met een rekenmachine of USB-stick. Maar als je voor een beetje een luxere uitvoering kiest, zal je klant of relatie toch geneigd zijn het te gebruiken. Het is vooral een geschenk dat zich leent voor de B2B-branche en niet voor de B2C-branche.

4. Pen

Dit is misschien wel een van de meest populaire relatiegeschenken. Een fijne pen waar je prettig mee kunt schrijven, komt altijd goed van pas – zowel thuis als op kantoor. Je zou je promotiegeschenk nog kracht bij kunnen zetten door de pen en het notitieblok samen te geven, maar dan zal je wel iets meer budget moeten hebben.

5. Paraplu

Een relatiegeschenk waar niet altijd meteen aan gedacht wordt, is de paraplu. Zeker in het regenachtige Nederland komt een paraplu maar al te vaak van pas! Het voordeel hiervan is dat je de paraplu ook helemaal in je huisstijl kunt laten ontwikkelen en dat zowel de B2B- als B2C-klant er iets aan heeft. En het is bij uitstek een cadeau waarvan mensen het ‘zonde vinden’ om weg te gooien. Mooi meegenomen, toch?

We hopen je op een aantal leuke ideeën te hebben gebracht en wensen je veel plezier bij het geven van de cadeaus aan je klanten en relaties.

Dit artikel werd je aangeboden door Paraplubedrukken.nl, online verkoper van diverse paraplu’s als relatiegeschenk.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *