6 dingen waar je op moet letten bij een relatiegeschenk laten bedrukken

Published On 26 mei 2015 | By Steven van Stavoren | Marketing, Offline Marketing

Een ideale manier om een relatiegeschenk te personaliseren, is om deze te laten bedrukken. Of het nu gaat om de bedrijfsnaam of -logo of een andere afbeelding of tekst, bedrukte relatiegeschenken zijn een leuke manier om potentiële klanten kennis te laten maken met jouw bedrijf of om bestaande klanten met een cadeautje te laten merken dat je hun trouwe klandizie waardeert. Als je een relatiegeschenk wilt laten bedrukken, zijn er een aantal dingen waar je op moet letten. Wij zetten 6 tips voor je onder elkaar.

1. Het formaat van het geschenk

Bedenk van tevoren goed of het formaat van het door jou gekozen relatiegeschenk past bij de tekst of afbeelding die je wilt gebruiken. Als je een lange tekst of een gedetailleerd bedrijfslogo op het geschenk wilt laten bedrukken, is het uiteraard handig om te kiezen voor een groter artikel zoals een t-shirt of een paraplu. Als je daarentegen alleen de bedrijfsnaam of een simpel logo wilt gebruiken kun je prima kiezen voor klein artikel zoals een pen, aansteker of sleutelhanger.

2. De kwaliteit van de afbeelding

Het is belangrijk om van tevoren te kijken of de kwaliteit van de afbeelding die je wilt gebruiken ook bij uitvergroting nog goed blijft. Een afbeelding die wazig is of waarbij pixels duidelijk zichtbaar zijn oogt onprofessioneel en zal het imago van het bedrijf eerder schade dan goed doen. Kies daarom altijd voor een afbeelding met een hoge resolutie, deze zal er gedrukt beter uitzien dan een afbeelding met een lage resolutie.

3. Kleuren en logo’s

Vaak kun je niet alleen de opdruk van een relatiegeschenk zelf bepalen, maar ook de kleur. De afbeelding of tekst die je op een geschenk laat bedrukken moet natuurlijk opvallen. Kies daarom voor contrasterende kleuren die elkaar complementeren. Op een donkerblauwe pen is een zwarte opdruk natuurlijk totaal niet te zien, en dat is zonde als je een relatiegeschenk als promotiemateriaal wilt gebruiken.

4. De beoogde doelgroep

Weet wie het relatiegeschenk gaat gebruiken en stem het product dat je geeft daar op af. Er zijn uiteraard veel artikelen die je kunt laten bedrukken die niet specifiek gebonden zijn aan een bepaalde doelgroep. Denk hierbij bijvoorbeeld aan schrijfwaren, kalenders en thermosbekers. Je kunt er echter ook voor kiezen om een relatiegeschenk te geven dat precies is afgestemd op de doelgroep die jij wilt bereiken. Hoewel er natuurlijk altijd uitzonderingen zijn, zul je vrouwen over het algemeen meer plezier doen met persoonlijke verzorgingsartikelen, terwijl mannen vaak meer behoefte hebben aan gereedschaps- of autoartikelen.

5. Een sample

Heb je een idee van het product dat je wilt laten bedrukken, maar ben je er nog niet helemaal zeker van of het er in de praktijk net zo goed uit zal zien als wat je in gedachten hebt? Vraag dan eerst een sample aan voordat je een complete bestelling plaatst. Op deze manier weet je zeker dat je volledig tevreden zal zijn met het relatiegeschenk.

6. De levertijd

Wil je relatiegeschenken uitdelen op een beurs of evenement? Let dan goed op de levertijd! Voor bedrukte artikelen geldt een levertijd van 8 dagen. Wees dus op tijd met het plaatsen van de bestelling om er zeker van te zijn dat je de artikelen op tijd binnen hebt.

Met deze 6 tips kan je er zeker van zijn dat ook jouw bedrukte relatiegeschenken een doorslaand succes zullen zijn!

Dit product werd mede mogelijk gemaakt door Van der Laar Relatiegeschenken. Wij zijn specialist in het leveren van relatiegeschenken. Samen met u kijken we hoe we de relatiegeschenken zo passend en professioneel als mogelijk kunnen maken.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 1   Gemiddelde:  4/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *