netwerken bedrijfsevenement

5 redenen waarom het belangrijk is om je goed voor te bereiden op een bedrijfsevenement

Published On 5 juni 2018 | By Steven van Stavoren | Events

Bedrijfsevenementen worden vaak niet gezien als de meest leuke uitjes. Het is vaak lang rijden om eenmaal bij de bestemming aan te komen. Als je er dan bent aangekomen, valt het vaak ook tegen. Dit hoeft niet altijd het geval te zijn. Het kan namelijk ook aan je eigen voorbereidingen liggen, waardoor het evenement tegen kan vallen. Misschien is het dan een goed idee om je goed voor te bereiden, zodat je de volgende keer kan genieten van een bedrijfsevent. Uiteindelijk zul je dan merken dat het toch best leuk kan zijn om een dagje op stap te gaan naar een evenement.

1 Sponsordeals

Door naar bedrijfsevents te gaan, heb je de kans dat andere bedrijven jouw bedrijf willen gaan sponsoren. Dat is natuurlijk altijd fijn, want daardoor krijg je meer budget voor de doelen die je wil bereiken. Daarnaast zijn er ook veel ondernemersblogs, waar geschreven wordt over bedrijven. Als je dus een beetje je best doet in de voorbereiding, kun je zo een goed gesprek krijgen met andere bedrijven en op deze manier goede sponsordeals binnenslepen.

2 Waarom netwerken?

Zoals al eerder is gezegd, kunnen goede gesprekken sponsordeals binnenslepen. Door veel en goed te netwerken heb je de kans dat mensen jouw naam snel onthouden. Met name als je pas net een bedrijf bent gestart, is het verstandig om goed te gaan netwerken. Hierdoor wordt je bedrijf sneller populair en heb je meer kans op een hoge verkoop van datgene wat je aanbiedt.

3 Social media

Ook via social media kun je tegenwoordig een hoop bereiken. Mensen doen er inmiddels alles mee. Als iemand een verjaardagsfeest organiseert, komt daar een facebookevenement bij kijken. Ook voor bedrijfsevenementen wordt dit steeds vaker gedaan. Door goed de social media evenementen in de gaten te houden, kun je gaan filteren welke voor jou het meeste van toepassing zijn. Zo loop je niet te kans dat je bij een evenement bent dat eigenlijk niet voor jouw doelgroep is.

4 Bekijk de gastenlijst

Vooraf een kijkje nemen op de gastenlijst kan je in zo veel opzichten helpen. Als je een beetje een idee hebt van wat iemand doet in zijn of haar bedrijf, kun je veel sneller een praatje starten met diegene. Zo kun je vervolgens later weer iets hebben aan deze zakencontacten. Door een beetje een idee te hebben van iemand, kun je namelijk ook vooraf al bepalen wat je over jezelf gaat vertellen aan diegene.

5 Contacten opdoen

Mede door de gastenlijst te bekijken kun je nieuwe contacten opdoen. Contacten kunnen je overal in helpen. Vaak hebben ze goede ideeën waar je jouw bedrijf ook beter mee kan maken. Zo kunnen jullie ideeën uitwisselen en misschien zelfs een keer samen events bezoeken en zo beter op de hoogte blijven van wat er allemaal speelt in het zakenleven.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0    Gemiddelde: 0/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *