de voordelen van relatiegeschenken

De voordelen van relatiegeschenken

Published On 29 maart 2017 | By Steven van Stavoren | Marketing

Relatiegeschenken zijn cadeaus die je aan zakelijke relaties van jouw bedrijf kunt geven. Denk hierbij aan klanten, maar ook aan werknemers, investeerders, leveranciers en andere partners. Je kunt een relatiegeschenk geven om iemand te bedanken, maar ook om subtiel reclame te maken voor jouw organisatie. Twijfel jij om relatiegeschenken te bestellen, maar ben je nog niet helemaal overtuigd van de voordelen van relatiegeschenken? Lees dan meer over de pluspunten van deze geschenken in dit artikel. 

Relatiegeschenken versterken de relatie

Door een relatiegeschenk te geven, kun je jouw relatie met een bepaald persoon echt versterken. Degene die jouw geschenk krijgt, voelt zich namelijk vereerd en blij dat je een cadeau hebt gegeven en dit is goed voor de relatie. Iemand bedanken voor zijn of haar inzet, laten zien dat je hem of haar waardeert of gewoon verrassen met een cadeau is altijd goed voor de toekomst van de relatie, wat je ook geeft. Geef je een klant een relatiegeschenk om hem of haar te bedanken voor hun aankoop bij jouw bedrijf, dan kan dit zeker stimuleren om in de toekomst nog eens een aankoop te doen.

Relatiegeschenken zijn voordelig

Natuurlijk moet je geld investeren om relatiegeschenken aan te kunnen schaffen, maar de kosten van deze geschenken vallen erg mee. Veel mensen denken dat relatiegeschenken erg duur zijn, maar zeker als je veel geschenken tegelijkertijd bestelt hoeven de kosten helemaal niet hoog uit te vallen. Maak je op een andere manier reclame voor je bedrijf, dan moet je hier ook geld voor betalen en is de effectiviteit vaak veel minder groot. Kortom: je betaalt relatief weinig voor relatiegeschenken, maar krijgt hier wel een effectief promotiemiddel met grote impact voor terug.

Relatiegeschenken bereiken je doelgroep echt

Reclamemiddelen als folders, flyers, brochures en visitekaartjes worden vaak meteen weggegooid, maar relatiegeschenken worden echt gebruikt. Geef je bijvoorbeeld een powerbank met het logo van je bedrijf, dan is de kans groot dat jouw geschenk echt gebruikt wordt. Dit betekent dat je jouw doelgroep echt bereikt, wat het investeren in relatiegeschenken een goede investering maakt. Daar komt nog bij dat relatiegeschenken vaak vele jaren mee gaan, wat betekent dat jouw eenmalige investering je voor maanden aan ‘exposure’ oplevert.

Relatiegeschenken zijn er in allerlei soorten en maten

Tot slot zijn relatiegeschenken er in allerlei soorten en maten. Natuurlijk kun je investeren in een eenvoudige pen met logo, maar er zijn ook andere soort relatiegeschenken die je kunt weggeven. Denk hierbij aan de powerbank, die je met logo kunt laten bedrukken en aan mensen kunt geven om hun telefoon gemakkelijk onderweg op te laden. Het is voor jou een reclamemiddel, maar voor de persoon die het cadeau krijgt is het een heel praktisch product. Afhankelijk van jouw doelgroep, bedrijfsidentiteit en budget kies je gemakkelijk een geschenk dat bij jou past.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0    Gemiddelde: 0/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *