catering na het voorbereiden van een evenement

Een eigen evenement organiseren en opbouwen? Zo bereid jij je voor

Published On 9 februari 2018 | By Steven van Stavoren | Events

Het organiseren van een eigen evenement kan heel veel opleveren en daardoor echt de moeite waard zijn. Maar het gebeurt regelmatig dat mensen beginnen met het organiseren en voorbereiden van een evenement en er halverwege achter komen dat er zaken ontbreken of achteraf niet kunnen terugkijken op een geslaagd evenement. Dat is zonde van je tijd! Daarom geven we je in dit artikel tips om je voor te bereiden op het opbouwen en organiseren van je eigen evenement!

Bepaal het doel

Het klinkt als een logische stap, maar het wordt vaak vergeten: bepaal de doelstelling en de doelgroep van je zakelijke evenement! Wanneer het evenement geen duidelijk doel heeft kun je het net zo goed niet organiseren. Achter een dergelijk evenement moet een ‘Return on Investment’ gedachte zitten; Het zou geen zakelijk evenement zijn als er op de lange termijn geen ‘winst’ uit voortvloeit. Daar hoort een duidelijke doelgroep bij. Is het evenement voor mensen die intern betrokken zijn bij jouw bedrijf of voor mensen die extern bij jouw bedrijf betrokken zijn? Wanneer dit helder is splits je die groep verder uit totdat je een specifieke doelgroep hebt waar je het hele evenement op kunt richten.

Brainstorm

Tijdens een brainstorm bedenk je mogelijkheden die er zijn om jouw doelstelling te bereiken. Er zijn allerlei manieren om creativiteit te stimuleren en brainstormen kan je hierbij helpen. Hoe meer ideeën hoe beter, later kun je onbruikbare ideeën altijd nog wegstrepen. Heb je eenmaal een plan voor het bereiken van de doelstelling van jouw evenement, dan kun je het budget gaan bepalen. Aan de hand van het beschikbare budget begin je met de opzet van een globaal programma.

Promotie

Belangrijk onderdeel van je evenement is de promotie van je bedrijf. Dat hoeft er heus niet op elk moment heel dik bovenop te liggen. Maar er zijn zaken die de moeite waard zijn om een deel van het budget aan te besteden. Denk aan promo kleding voor mensen die op het evenement aanwezig zijn voor je bedrijf en manieren om meer informatie over je dienst of product te geven aan bezoekers.

Catering

Een onmisbaar onderdeel van je evenement is de catering. Het kan nog zo’n goed evenement zijn, als de catering slecht is zullen bezoekers achteraf weinig enthousiast zijn. Kies daarbij voor een cateraar die aansluit bij het doel van je evenement en zaken als de locatie en bezoekers van je evenement.

Heb je aan al deze zaken gedacht, dan heb je voor je het weet een goede basis voor een geslaagd evenement!

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0    Gemiddelde: 0/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *