naamsbekendheid creëren

Meer naamsbekendheid creëren? Met deze 6 tips helpen we je op weg

Published On 26 april 2016 | By Steven van Stavoren | Marketing, Offline Marketing

Wil jij dat jouw (nieuwe) bedrijf succesvol wordt? Dan is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je meer naamsbekendheid krijgt en deze ook behoudt. In dit artikel geven we je 6 handige en essentiële tips waarmee je dit kunt bereiken.

1. Werk volgens een plan

Hoe bekender jouw bedrijf is, hoe groter de kans dat het groeit en succesvol wordt. Naamsbekendheid is dus een factor die je als ondernemer serieus moet nemen. Door planmatig te werken kun je ervoor zorgen dat de activiteiten die je onderneemt om naamsbekendheid te creëren écht werken. Kies ervoor om bijvoorbeeld een plan voor de komende drie maanden op te stellen en deze waar nodig aan te passen voor de periode die hierop volgt. Ook kun je een jaarplanning maken waarin je de belangrijkste activiteiten opneemt.

2. Herhaal

Bij het creëren van naamsbekendheid staat herhaling centraal. Een goed voorbeeld: wanneer je een bedrijfsnaam of een logo vaak tegenkomt, bijvoorbeeld op internet of in de krant, is de kans groter dat je het onthoudt. Ook als je als potentiële consument nog niet weet wat voor bedrijf het is, zal je het opslaan in je geheugen en op een later moment hieraan terugdenken.

3. Bepaal de uitstraling

Voordat je echt aan de slag gaat, is het goed om te weten dat onbedacht middelen inzetten geen nut heeft. Ook hier komt naar voren dat planmatig werken een must is. Een goed startpunt is het bepalen van de gewenste uitstraling. Hoe wil je jouw merk in de markt zetten en wat wil je uitstralen? Een goede huisstijl die past bij jouw bedrijf is essentieel voor de herkenbaarheid. De middelen die je uiteindelijk inzet voor het vergroten van de naamsbekendheid, moeten net zo herkenbaar zijn en matchen met de huisstijl van jouw bedrijf.

4. Bepaal de doelgroep

Vraag jezelf af bij welke doelgroep jij de naamsbekendheid wilt verhogen. Gaat het om particulieren of bedrijven en hoe kun je deze doelgroep het best bereiken? Door een doelgroep uit te kiezen kun je gericht aan het werk gaan en zorg je ervoor dat de kans groter is dat jouw bedrijf bekend wordt bij de juiste mensen.

5. Bepaal het budget

Hoeveel is een grotere naamsbekendheid waard? Bepaal een budget en houd er rekening mee dat middelen zoals het inzetten van social media relatief weinig geld kosten, maar overige communicatiemiddelen zoals het bedrukken van flyers wel meer geld kosten.

6. Kies de middelen

Als het gaat om het kiezen van de middelen voor naamsbekendheid is de keuze groot. Onthoud: herhaling is de sleutel. Zet meerdere middelen in met dezelfde, duidelijke boodschap. Voorbeelden zijn aantrekkelijke relatiegeschenken, (online) advertenties, brochures en tv-spotjes. Ook kun je ervoor kiezen om deel te nemen aan een beurs of een evenement. Denk goed na over welke middelen bij jouw bedrijf, doel en doelgroep passen.

Veel succes!

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 2   Gemiddelde:  3.5/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *