relatiegeschenken voor festivals

Relatiegeschenken uitdelen op festivals: 5 do’s en dont’s

Published On 7 juni 2016 | By Steven van Stavoren | Events, Offline Marketing

Is de doelgroep van jouw bedrijf te vinden op festivals? Dan is het wellicht een idee om relatiegeschenken aan de festivalbezoekers uit de delen. Hierdoor kun je de naamsbekendheid van het bedrijf op een snelle en creatieve manier verhogen. In dit artikel hebben we 5 do’s en dont’s onder elkaar gezet voor het uitdelen van relatiegeschenken op festivals, zodat het een groot succes wordt.

1. Do: kies een relatiegeschenk dat bij het festival past

Relevantie staat bij het uitdelen van relatiegeschenken centraal. Het is daarom belangrijk om na te denken over welke relatiegeschenken bij het festival passen. Heeft het festival een duurzaam thema? Dan kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om ook duurzame relatiegeschenken in te zetten. Ook is het handig om de geschenken te kiezen naar aanleiding van een doelgroep analyse: welke geschenken passen bijvoorbeeld bij de leeftijd van de bezoekers?

2. Don’t: deel geen ‘grote’ relatiegeschenken uit

Wanneer je een festival bezoekt, heb je vaak geen grote tas bij je. Het is daarom essentieel om voor kleine relatiegeschenken te kiezen, die de bezoekers in hun tas kunnen meenemen naar huis of in hun handen kunnen houden. Het uitdelen van te grote geschenken heeft geen nut: de bezoekers zullen namelijk geen zin hebben om het geschenk de hele dag bij zich te dragen.

3. Do: kies een relatiegeschenk dat direct bruikbaar is

Deel jij handige en bruikbare relatiegeschenken uit? Dan is de kans groter dat je de aandacht van het publiek zullen trekken. Denk hierbij aan het uitdelen van gevulde waterflesjes tijdens een zomers festival of mini verrekijkers voor de bezoekers die het podium niet goed kunnen zien. Hoe handiger het geschenk is, hoe groter de kans dat ook jouw logo en bedrijf opvalt bij de bezoeker.

4. Don’t: het uitdelen van relatiegeschenken zonder informatie

Heb je een perfect relatiegeschenk gevonden dat past bij het festival? Dan ben je er helaas nog niet. Omdat je de geschenken uitdeelt met het doel om promotie te maken voor jouw bedrijf, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je ook informatie over jouw bedrijf kunt verschaffen. De kans is namelijk groot dat de bezoekers (lees: potentiële klanten) vragen hebben over jouw producten en diensten. Zorg er daarom voor dat je ook flyers of visitekaartjes bij je hebt.

5. Do: laat jouw relatiegeschenk opnemen in de goodiebag

Het komt bij festivals vaak voor dat er goodiebags, gevuld met leuke gadgets en folders, worden uitgedeeld. Denk er eens over na om jouw relatiegeschenk in de goodiebag te laten opnemen. Zo hoef je ze niet zelf uit te delen en bereik je een groot deel van de bezoekers. Een echte win-win situatie!

Wat voor relatiegeschenk zou jij tijdens een festival willen uitdelen? Laat het ons weten in een reactie.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *