offline marketingmateriaal

Werf klanten met gepersonaliseerd offline marketingmateriaal

Published On 28 juni 2018 | By Steven van Stavoren | Marketing

Je bent actief op beurzen en andere evenementen en wilt een blijvende indruk maken op bezoekers. Je spreekt de mensen aan, geeft ze wellicht een flyer en zoekt daarbij hard naar nieuwe klanten. Na afloop van een dag hard werken hoop je dat je de mensen nog eens terug ziet. Bijvoorbeeld als bezoeker van je winkel, je kantoor of je productiebedrijf. Maar ook via de website van jouw onderneming kan een heel aantrekkelijk contact ontstaan. Hoe zet je offline reclamemateriaal nu het beste in?

Gepersonaliseerd reclamemateriaal in allerlei vormen

Wat heb je eigenlijk nodig om goed op te vallen? Laten we uitgaan van een beurs. Of je er nu alleen rondloopt of ook een eigen stand hebt, mooie producten om uit te delen zijn belangrijk. Een online drukker kan je helpen aan gepersonaliseerd en effectief  reclamemateriaal. De online drukkerij heeft zich de laatste jaren op steeds meer producten gericht en nog nooit was het aanbod zo ruim. Naast flyers bestel je er boekenleggers, flessenhalslabels, bureauleggers en noem maar op. Wanneer je rondloopt op een beurs, is gewicht van belang. Je wilt immers aan het einde van de dag nog wat gevoel overhouden in je schouders. Kies dus marketingmateriaal dat weinig weegt en mensen makkelijk in hun tas kunnen stoppen om op een later moment nog eens te bekijken. Door een originele uiting voor het vermelden van de bedrijfsgegevens te kiezen, heb je een grotere kans dat het oog van iemand nogmaals op het materiaal valt.

Zorg voor cadeautjes

Geef je reclamemateriaal weg in een praktische schoudertas. Laat deze bedrukken of plak er een grote sticker op met de naam en het logo van je bedrijf. Hoe je hieraan komt? Je bestelt dit natuurlijk bij de online drukkerij. Vervolgens bedenk je wat je in de tas stopt om uit te delen. In de eerste plaats zijn traditionele flyers erg handig. Ze zijn compact en je kunt ze volledig naar eigen wens laten drukken. Maar mensen vinden het ook altijd leuk om een cadeautje te krijgen. Denk eens aan een vrolijk schrijfblokje met omslag. Uiteraard staan hier jouw bedrijfsgegevens op. Ook bedrukte cd-hoesjes doen het altijd goed. Stop er een cd in met de presentatie van je bedrijf. En heb je wel eens aan een ansichtkaart gedacht met bijvoorbeeld de url van jouw website erop? Als mensen deze versturen, bereikt jouw bedrijfsnaam meer personen dan alleen diegene aan wie je de tas cadeau hebt gegeven.

Je eigen stand personaliseren

Sta je met een eigen stand op de beurs, dan heb je meer ruimte om producten zoals brochures uit te stallen en te presenteren. Leg ook leuke bureaukalenders in je stand om weg te geven. Ook een bedrukte display met folderbak doet het goed. Hierin zet je de folders overzichtelijk neer. Natuurlijk sta je op de beurs om iets over je bedrijf te vertellen. Presenteer dit professioneel en geef belangstellenden een mooi bedrukte presentatiemap mee.

Zorg dat bezoekers jou nooit meer vergeten. Gepersonaliseerd marketingmateriaal biedt de beste kans!

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 1    Gemiddelde: 5/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *