Je wilt graag je bedrijf, producten en diensten onder de aandacht brengen. Daar zijn zeer veel mogelijkheden toe. Je zorgt voor bedrijfskleding, visitekaartjes, briefpapier, folders en een bedrijfsauto, allemaal voorzien van je logo, website, adres en telefoonnummer. Je maakt reclame door mailings via de post en digitaal. Je kunt zelfs adverteren in kranten, weekbladen, op billboards, radio en televisie. En natuurlijk moet je je op allerlei digitale media richten, van Twitter tot Facebook en allerlei fora. We willen je in dit artikel informeren over offline advertising. Hoe kun je je zonder digitale media opvallen en (toekomstige) klanten inspireren?
Offline advertising
Om welke vorm van reclame het ook gaat, het ontwerp speelt een belangrijke rol om de lezer of kijker nieuwsgierig te maken en te betrekken. Je kunt je eigen, herkenbare en/of opvallende huisstijl erin verwerken of juist out of the box denken zodat de klant de moeite neemt verder te kijken en te lezen.
Bij offline advertising kun je denken aan reclame die je thuis op de deurmat krijgt, maar ook aan alles wat je om je heen ziet als je buiten loopt, fietst, in de auto of trein zit.
1. Bij de bushalte
Wachtend op de bus of er alleen al voorbij rijdend, krijgen we vaak bijzondere reclameposters te zien. Sommigen hebben special effects wanneer het reclamebord ‘s avonds verlicht wordt.
2. Creatief omgaan met verlichting
Sommige billboards komen in het donker het beste tot hun recht. Check deze voorbeelden maar.
3. Koekje erbij?
Het uitvergroten van producten geeft altijd een leuk effect en trekt zeker de aandacht. Maak van een plantenbak een kop thee en hang het theemerk als labeltje eruit.
4. Less is more
Soms is er niet meer nodig dan enkele kleuren en enkele letters voor offline advertising. Wat dacht je van de volgende bioscoopstoelen? Dit zou ook kunnen worden toegepast in een voetbalstadion.
5. Offline advertising via verpakkingen
Reclame op plastic tasjes kennen we wel. Maar ook daar kun je heel creatief mee omgaan. Kleine kunstwerkjes kunnen erdoor ontstaan.
6. Even uitproberen
Je offline advertising heeft direct succes als mensen je product even kunnen uitproberen. Wat dacht je van deze lussen in de bus of metro? Is dit het horloge dat je zoekt?
7. Humor werkt altijd
Creatieve reclamebureaus slagen er regelmatig in om de meest indrukwekkende reclame te maken op vrachtwagens, bussen en andere voertuigen. Autobelettering is een goede vorm van offline advertising en al helemaal als je het kunt combineren met prachtige afbeeldingen en prints.
8. Billboards
Sprekende en originele billboards blijven een zeer goed medium voor offline advertising, vooral als ze zonder al teveel woorden gewoon laten zien wat je van het product kunt verwachten.
9. Visitekaartje
Er zijn enorm veel creatieve visitekaartjes te bedenken. Zodra je die aanpast aan je werkzaamheden of bedrijf en ze op de juiste manier toepast of uitdeelt, maak je gegarandeerd indruk. Wat dacht je van nepvogelpoep om je wasserette te promoten?
10. Platvloers?
Vergeet reclameborden, gevelreclame, vlaggen en spandoeken. Maak gewoon reclame op de vloer!
11. IKEA billboard
Zo kan IKEA er ook wat van. De kast zit niet op de juiste manier in elkaar, geen probleem. IKEA is er om je te helpen.
Bron: Dutchcowboys.nl
12. Offline reclame met Coca-cola
Man plus vrouw, vrouw plus vrouw of man plus man. Het maakt niet uit. Liefde is liefde. Dat laat Coca-cola met deze poster op de bushalte zien.
Bron: Nu.nl
13. Offline marketing met KitKat
Deze bank ziet er wel heel lekker uit.
Bron: Pinterest.com
14. Offline advertising op trap
15. Doe maar een schoenendoos
Bron: Raulrigel.nl
Conclusie
Wij hopen je geïnspireerd te hebben om met offline advertising je producten en diensten onder de aandacht te brengen. Heb je zelf nog aan of opmerkingen? Laat het ons weten in de reactie. Houd ons op de hoogte en vergeet ons niet te volgen op Facebook, Instagram en LinkedIn!