Ga jij binnenkort met jouw bedrijf op een beurs staan? Dan is het belangrijk om na te denken over hoe je jouw bedrijf precies gaat presenteren. Het achterlaten van een goede eerste indruk is namelijk essentieel voor het werven van potentiële klanten of werknemers. Niet alleen de locatie en de inrichting van de beursstand zijn belangrijk, maar ook de communicatiemiddelen die je inzet. In dit artikel hebben we 5 soorten promotioneel drukwerk onder elkaar gezet, die geschikt zijn voor een (succesvolle) deelname aan een beurs.
1. Visitekaartjes
Visitekaartjes zijn absoluut onmisbaar tijdens jouw deelname aan een beurs. Zorg er daarom voor dat je voldoende visitekaartjes meeneemt die niet alleen een aantrekkelijk ontwerp hebben, maar ook de noodzakelijke informatie bevatten zoals jouw bedrijfsnaam en –logo, het telefoonnummer, de website van jouw bedrijf, het e-mailadres en het adres. Visitekaartjes zijn handig om uit te delen en maken het de beursbezoeker makkelijk om na de beurs contact op te nemen.
2. Flyers
Flyers zijn een ideaal middel om mee op te vallen en de ontvanger nieuwsgierig te maken. Je kunt het daarom zien als een uitgangsbord van jouw bedrijf. Goed om te weten: een flyer is geschikt voor een korte boodschap, een aanbieding of een mededeling. Gebruik daarom niet te veel tekst op een flyer en kies juist voor een aantrekkelijke visual waardoor de boodschap gelijk overkomt.
3. Folders
Het grootste verschil tussen een flyer en een folder is dat een flyer uit een enkel blad bestaat en een folder één of meer vouwlijnen heeft Een folder is daardoor geschikter voor het informeren van de beursbezoeker. Je kunt met een folder bijvoorbeeld vertellen wat de potentiële klant of werknemer van het bedrijf kan verwachten en je kunt hiernaast ook meer vertellen over de producten en diensten. Omdat de folder een hogere (informatie)waarde heeft is de kans groot dat het bewaard wordt.
4. Posters
Zoals eerder aangegeven is de inrichting van de beursstand belangrijk voor de presentatie van het bedrijf. Het is essentieel dat het voor beursbezoekers direct duidelijk wordt van welk bedrijf de stand is en wat voor producten en/of diensten het bedrijf aanbiedt. Het ophangen van verschillende posters kan hierbij helpen. Wil je extra opvallen? Kies dan voor grote posters die perfect passen bij de huisstijl van jouw bedrijf.
5. Kalenders
Ook een kalender is een ideaal promotiemiddel voor op een beurs. Het is namelijk een middel dat je mee kunt geven aan een beursbezoeker, na een leuk gesprek. De beursbezoeker zal door het ontvangen van het geschenk met een positief gevoel terugdenken aan jouw bedrijf. Het is natuurlijk wel noodzakelijk dat de kalender een aantrekkelijk uiterlijk heeft en de bezoeker, bijvoorbeeld door het bedrukken van het bedrijfslogo, herinnert aan jouw bedrijf.
Veel succes met het promoten van jouw bedrijf!