Reclame maken met je auto is populairder dan ooit. Met de juiste autobelettering trek je onderweg altijd de aandacht: zowel op de snelweg als op de afgelegen wegen. Om zo veel mogelijk naamsbekendheid te realiseren is het belangrijk om autobelettering te kiezen die goed aansluit op jouw business. In dit artikel geven we 5 tips voor het kiezen van de beste autobelettering, zodat je zo veel mogelijk reclame kunt maken met jouw auto.
1. Een duidelijke afbeelding
Het is geen must om een afbeelding te gebruiken voor je autobelettering. Afhankelijk van jouw bedrijf en je producten kan het wel extra aantrekkelijk zijn. Zo zien mensen gelijk wat voor producten of diensten ze bij jou af kunnen nemen. Voorbeeld: ben je een bloemist? Neem dan de allermooiste bos bloemen mee in je autobelettering. Heb je besloten dat je een afbeelding wilt gebruiken? Kies dan voor een afbeelding van hoge kwaliteit, die past bij jouw huisstijl en niet teveel aandacht wegneemt van de bedrijfsgegevens.
2. Het juiste lettertype
Je kiest niet voor niets voor autobelettering: je wilt dat mensen geïnteresseerd raken in jouw bedrijf. Omdat veel mensen jouw autobelettering zullen zien wanneer je aan het autorijden bent, is het belangrijk om een duidelijk en goed leesbaar lettertype te kiezen. Het zou natuurlijk zonde zijn als iemand die langs je rijdt de link naar de website nét niet kan lezen. Ook de grootte van de letters speelt hierbij een rol.
3. Kort en krachtig
Denk voordat je jouw autobelettering kiest goed na over wat je aan jouw doelgroep wilt laten weten. Dit voorkomt dat je te veel informatie geeft. Het is niet handig om een lap tekst te gebruiken, omdat mensen in het verkeer niet de mogelijkheid hebben om het te lezen. Je bedrijfsnaam, je bedrijfsdoel en je contactgegevens zijn het belangrijkst.
4. De belangrijkste informatie
Zoals hierboven uitgelegd moet je voor je autobelettering kiezen wat de belangrijkste informatie is die over moet komen bij de mensen die jouw auto zien. Vaak is van de bedrijfsnaam niet af te leiden wat voor bedrijf het precies is. Vermeld daarom minimaal één activiteit.
5. Kleuren
Tot slot: kies de juiste kleuren voor jouw autoreclame. Bij een auto met een neutrale kleur past bijna elke soort belettering.
Bij een auto met een opvallende kleur is dit toch anders. Besteed aandacht aan het kiezen van de juiste kleurcombinaties zodat de boodschap op je auto goed overkomt. Het is niet de bedoeling dat de kleuren zodanig vloeken dat de belettering als onprettig ervaren wordt!
Wil je meer weten over het toepassen van kleurenpsychologie in je marketingbeleid? Bekijk dit artikel ook eens!