Om ervoor te zorgen dat je bedrijf opvalt tussen alle andere bedrijven is het belangrijk dat je je bedrijfsreclame op elkaar afstemt. Zodat het een eenduidig verhaal is, dat op alle fronten een en dezelfde boodschap uitstraalt. Door een heldere boodschap te communiceren weten je klanten wat je te bieden hebt en waarvoor je staat. Ook voor potentiële klanten is het belangrijk dat je een consistente boodschap communiceert. Wanneer potentiële klanten meerdere malen blootgesteld worden aan jouw bedrijfsreclame, kom je uiteindelijk in de top of mind van je potentiële klanten. Wanneer ze een dienst of product nodig hebben die jij aanbiedt zal jouw bedrijf een overweging vormen.
Doel bedrijfsreclame
Naast het feit dat bedrijfsreclame je bedrijf helpt op te vallen tussen andere concurrerende bedrijven, zorgt het daarnaast voor een vergroting van de naamsbekendheid. Een unieke en goed ontworpen bedrijfsreclame komt ten goede voor je imago.
Van visitekaartjes tot posters drukken
Bedrijfsreclame kan op veel verschillende manieren ingezet worden. Denk aan spandoeken, vlaggen, gevelbeplating en raamstickers om te laten zien dat je bedrijf hier gevestigd is. Daarnaast kun je laten zien welke producten je verkoopt of welke diensten je aanbiedt. Hierdoor trek je de aandacht van voorbijgangers en zal je naam niet snel vergeten worden.
Naast buitenreclame kun je natuurlijk ook ervoor zorgen dat je folders, flyers en brochures verspreidt met de diensten of producten dat je bedrijf aanbiedt. Ook als je werknemers aanwezig zijn op beurzen of evenementen, kunnen ze de naamsbekendheid van je bedrijf versterken door potentiële klanten visitekaartjes te geven.
Posters drukken of andere soorten drukwerk? Ga hiervoor naar een gespecialiseerde drukwerkleverancier. Zij beschikken over veel kennis en ervaring als het gaat om bedrijfsreclame. Zij kunnen jou adviseren over welk soort drukwerk het beste past bij jou en je bedrijf.
Ontwerp
Het is belangrijk dat je bedrijfsreclame uniek is en past binnen de stijl en de uitstraling van je bedrijf. Als je bedrijf zich in een business-to-business markt bevindt, dan zet je je bedrijfsreclame op een andere manier in dan wanneer jouw klanten consumenten zijn. Vaak werken folders en brochures beter bij zakelijke klanten omdat zij een ander beslissingsproces doorlopen dan consumenten. Er zijn namelijk meerdere personen die een aandeel hebben in het beslissingsproces. Tijdens dit proces kijken zij vooral naar de functionele eigenschappen van producten en diensten. Een uitgebreide folder of brochure met gedetailleerde informatie over jouw producten en/of diensten kan een goede bijdrage leveren in het beslissingsproces.
Consumenten daarentegen wegen niet zoveel dingen mee in hun keuzeproces, maar baseren hun keuze vaak op een gevoel/emotie. Hierbij werken andere reclamemiddelen weer beter.
Of je klanten nu zakelijke klanten of consumenten zijn, het is in ieder geval belangrijk dat je de unique selling points van je bedrijf vermeldt en een unieke slogan. Hiermee onderscheidt je jezelf van concurrenten en zorg je ervoor dat potentiële klanten eerder voor jou zullen kiezen.