In deze tijd, waarin prikkels elke seconde van de dag op je afkomen, kan het voor een merk, winkel of bedrijf lastig zijn op te vallen. Hoe krijg je het dan toch voor elkaar dat mensen jouw slogan onthouden en voor jou kiezen? Door in beeld te zijn. Maar hoe dan? Dit artikel geeft tips om op originele manieren reclame te maken. Think Different.
1. Zorg voor een viral video
De wereld is steeds digitaler ingericht. Een manier om bij duizenden mensen onder de aandacht te komen, is om online zichtbaar te zijn. Richt daarom een website, Facebook-account en Youtube-kanaal op en wees vindbaar. Zorg dat je je boodschap in zo min mogelijk tekst kunt vertellen en richt je aandacht vooral op het delen van foto’s en filmpjes. Vooral dat laatste is waar je je creativiteit in kunt laten botvieren. En probeer vervolgens viral te gaan. Houd je boodschap kort, zorg voor een authentiek filmpje en houd je verder aan de vier voorwaarden voor een goede viral video. Dan weet je bijna zeker dat het een succes wordt!
2. Organiseer een evenement
Ook al ben je goed bezig als je online goed zichtbaar bent, offline marketing blijft effectief. Het één kan niet zonder het ander. Het organiseren van een evenement is bij uitstek het moment om jezelf op de offline-kaart te zetten. Je kunt hierbij samenwerken met andere bedrijven, merken of organisaties. Zorg voor lekker eten, muziek en laat jouw product of dienst zien. Zo combineer je het met een gezellige avond. Mensen krijgen dan een positieve associatie bij jouw product of dienst.
3. Gevelbelettering
Zorg er met RVS letters voor dat jouw pand opvalt. Gevelbelettering is de eerste indruk die je als bedrijf achterlaat bij bezoekers. Het is daarom belangrijk om te onthouden dat gevelbelettering de juiste uitstraling heeft, die past bij jouw merk. Uiteraard heeft dit alleen zin als je ook daadwerkelijk op een plek zit waar mensen passeren. Anders zou het bedrukken van je auto een mogelijkheid zijn. Zet dan ook niet alleen je naam en website erop, maar noem direct wat jij te bieden hebt. Je kunt maar beter duidelijk genoeg zijn toch?
4. Organiseer workshops
Veel vriendengroepen of clubs zijn op zoek naar leuke uitjes. Als het bij je bedrijf past, kun je workshops organiseren. Denk hierbij aan bloemstukken maken, bonbons maken of juist een workshop presenteren of schrijven. Workshops kunnen heel divers aangeboden worden.
5. Gebruik BN’ers
Het gebruik van een bekende Nederlander in je reclame kan ervoor zorgen dat je merk versterkt. Ze zorgen ervoor dat de reclame meer opvalt en mensen identificeren zich sneller met een bekende Nederlander, waardoor ze eerder een product of dienst kopen. Daarnaast kun je de bekende Nederlander, jouw ambassadeur, inzetten bij evenementen of beurzen en bijvoorbeeld een fotomomentje creëren. Wees zichtbaar!
Opvallen is belangrijk. Door het inzetten van een van bovenstaande manieren kom je beter in beeld. Heb jij nog ideeën? Laat ze hieronder weten!