Reclame maken voor je bedrijf is natuurlijk een vak apart. Je dient te juiste middelen in te zetten om een goede boodschap over te brengen richting jouw doelgroep. Dat kan uiteraard op heel veel verschillende manieren met verschillende boodschappen door gebruik te maken van verschillende middelen. Maar welke middelen zijn nu het meest effectief? Hoe zet je ze in? En hoe blijf je enigszins origineel zodat de doelgroep zich jou gemakkelijker blijft herinneren? In dit artikel leggen we je dat uit.
Led-spiegels
Een relatief nieuwe en originele manier van reclame maken is met het gebruik van led-reclamespiegels! Deze spiegels kom je veel tegen bij bijvoorbeeld sportverenigingen en uitgaansgelegenheden. Het makkelijke van deze spiegels is namelijk dat ze op alle plekken te plaatsen zijn waar een spiegel wenselijk is. Een toegangshal, een toilet, bedenk het maar! De spiegel toont het beeld van een reclameboodschap en verandert in een spiegel wanneer de lezer dichterbij komt. Een twéé-in-één functie dus!
Doe-het-selfie-box
Ook de selfie is nog lang niet uit de mode. Reden genoeg dus om deze trend in te zetten voor reclamedoeleinden! Vraag je klanten bijvoorbeeld een selfie te maken met hun aankoop. Deze kun je zelf op de facebookpagina van jouw bedrijf plaatsen zodat je regelmatig nieuwe content kunt plaatsen. Ook kun je een actie organiseren waarbij de klanten de foto zelf posten op hun tijdlijn zodat je jouw bekendheid razendsnel vergroot. Je kunt de klanten natuurlijk zelf een selfie laten maken of eenvoudig een photobooth huren zodat je zelf direct over alle foto’s beschikt.
Social media
Social media wordt natuurlijk al veel ingezet door bedrijven op het gebied van reclame maken. Het gebruik van social media op zich is daarom niet heel origineel, de manier waarop echter wel! Laat jouw creatieve brein de vrije loop en bedenk een leuke actie of manier om reclame te maken via social media. Want de kracht die media als Facebook, Instagram en Snapchat bezitten is natuurlijk al ruimschoots bewezen!
Promotiemedewerkers
Een ander positief reclamemiddel is natuurlijk het gebruik van promotiemedewerkers! En nee, dat is niet iets dat alleen weggelegd is voor grote bedrijven zoals Coca-Cola of Red Bull. Nee ook voor jouw onderneming kan dit een zinvolle strategie zijn. Niet alleen vergroot je jouw naamsbekendheid enorm, je laat potentiële klanten ook in contact komen met jouw product of dienst. Mocht je zelf niet beschikken over voldoende werknemers die je de straat op kunt sturen, dan zijn er voldoende bureaus die voor betaalbare prijzen geschikte promotiemedewerkers kunnen leveren!
Je ziet al dat er tal van mogelijkheden zijn om op originele wijzen reclame in te zetten voor je bedrijf. Aan de jou de taak om te bekijken welke middelen het meeste geschikt zijn voor jouw boodschap!