Site pictogram Events en Marketing

Reclame maken op een evenement, bekijk onze 3 tips!

reclame evenement

Reclame maken is een vak apart, maar je kunt zelf wel het één en ander doen om jouw bedrijf beter kenbaar te maken bij je doelgroep. Hoe vaker men iets over je hoort, ziet of leest; hoe groter de kans is dat ze jou gaan denken. Daarnaast kan reclame maken vrijwel overal, op je website, op social media, op straat maar bijvoorbeeld ook op een evenement! Omdat het evenementenseizoen binnenkort weer van start gaat, geven wij je een aantal tips op het gebied van reclame maken op evenementen!

1. Visuele ondersteuning

Belangrijk op het gebied van reclame is de visuele ondersteuning die je meebrengt. Men onthoudt namelijk beter wanneer ze dit kunnen linken aan een visueel aspect. Zeker wanneer het gaat om een evenement en mensen vaak snel voorbij lopen is het dus van belang om hun aandacht te trekken. Dit kun je uiteraard op verschillende manieren doen. Denk daarbij aan het plaatsen van grote posters, spandoeken laten maken of aan ondersteuning van video of beamer.

2. Goodies en giveaways

Een andere goede manier om reclame te maken voor je bedrijf of een specifiek product, is door gebruik te maken van goodies en giveaways. Kleine aandenkens die ervoor zorgen dat potentiële klanten een aandenken hebben aan jou of je bedrijf waardoor er meer verbintenis ontstaat. Deze goodies/relatiegeschenken zijn er in allerlei vormen, maten en prijsklassen. De keuze is uiteraard geheel aan jou. Denk bijvoorbeeld aan iets simpels als een usb-stick of een bedrukte pen. Kies het liefst een product dat je eenvoudig kunt mee te nemen en waar de ontvanger daadwerkelijk iets aan heeft. Hoe vaker de ontvanger met het product in aanraking komt, hoe beter dit natuurlijk is. Het zorgt namelijk voor groei binnen je bedrijf.

3. Creeer een beleving

Tot slot is het van het uiterst belang om actief bezig te zijn tijdens het maken van reclame op een evenement. Zorg er daarom voor dat er te allen tijde iets te beleven valt. Zorg voor een interessant verhaal of interactie tussen de persoon die jouw bedrijf vertegenwoordigt en de bezoekers. Bijvoorbeeld door middel van een activiteit. Op die manier verklein je de kans dat hun aandacht verslapt en blijft men langer gefocust op datgene waar het om gaat; jouw bedrijf! Daarnaast is het verstandig om een terugkoppelmoment in te bouwen voor bezoekers. Je kunt bijvoorbeeld vouchers uitdelen die thuis geactiveerd moeten worden, zo bouw je een herhaalmoment in binnen hun beleving.

Reclame maken voor je bedrijf is naast uitdagend ook erg leuk! Denk goed na over de boodschap die je over wilt brengen en leef je uit!

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]