Marketing en marketeers worden vaak gezien als misleidend. Maar eigenlijk klopt dit niet helemaal, marketeers zijn er eigenlijk gewoon heel goed in om de kijker te laten focussen op een bepaald beeld of boodschap.
Zo ook autofabrikant Skoda met hun nieuwe Fabia model. Bij een nieuw model hoort natuurlijk een reclame. In deze reclame heeft Skoda de Fabia geparkeerd op een willekeurige plek, in een willekeurige straat, om te kijken hoeveel aandacht hij nu eigenlijk trekt. De auto is natuurlijk prachtig en eist natuurlijk alle aandacht van de omstanders. Horden mensen, car-spotters, auto’s die op hun rem trappen. Weet jij wat er gaat gebeuren?
In deze 60 seconden durende trailer heeft Skoda samengewerkt met AIS Londen en MindsEye regiseur Lukas Bellis. Je bent totaal gefocust op de auto. We gaan niet verklappen wat er gebeurd, maar een tip: kijk wel van het begin tot het eind. Zie jij wat er daadwerkelijk aan de hand is? Je gelooft je eigen ogen niet.