Site pictogram Events en Marketing

Tips voor een organische benadering van SEO

organische benadering seo

De markt voor online content zit eigenlijk heel vreemd in elkaar, als je erover nadenkt. Je hebt blogs en websites die draaien op verhalen en interessante artikelen, die voortdurend zitten te springen om content. Aan de andere kant heb je bedrijven die honderden euro’s per maand uitgeven aan het plaatsen van (gast-)artikelen en blogs op andere websites voor backlinks, in een race naar die felbegeerde hoogste posities in Google.Erg duurzaam is dat inkopen van duurbetaalde artikelen met backlink natuurlijk niet. En eigenlijk gaat het volledig tegen de organische doelstelling in, wat nu juist de kern is van SEO: gratis bezoekers uit Google halen. Dat is natuurlijk makkelijk gezegd, maar het valt nog niet mee om webbeheerders zo ver te krijgen dat ze gratis een link naar jouw website plaatsen. Hoe kun je die kans vergroten?

Zo voeg je kwaliteit toe aan je linkbuilding

Hieronder een aantal tips die ons de nodige backlinks hebben opgeleverd.

Je eigen product verdwijnt bij deze aanpak wat meer naar de achtergrond dan in een advertorial, maar op de lange termijn zul je zien dat het je meer oplevert. Veel advertorial backlinks zijn immers no-follow: voor een hogere positie in Google heb je er niets aan. En juist die hogere positie helpt je consequent aan meer bezoekers, in plaats van de korte opleving die vaak op een advertorial volgt.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]