Jouw website is niet waardevol zonder dat deze converteert. Richt je website dan ook zó in, dat je die conversies daadwerkelijk kunt behalen. Zelfs de kleinste vorm van conversie is namelijk al een stap richting een nieuwe lead, een nieuwe klant of een nieuwe order van een bestaande klant. Dat is waar cro de touwtjes in handen neemt.
Wat is cro?
Cro is het optimaliseren van jouw website, met het doel om meer conversies te behalen. Dat is cro. Om het aantal conversies op je website te laten groeien is het belangrijk om na te gaan of dat jouw website ook wel conversie vriendelijk is ingericht. Dat hangt van enorm veel factoren af, wat te maken heeft met het gedrag van ons menselijk brein. Hieronder geven we je 6 praktische tips, waarmee je direct aan de gang kan met het verbeteren van de conversie op je website.
6 tips om conversie te verbeteren
Tip 1: Hamburger menu
De gebruiksvriendelijkheid van je website gaat hand in hand met de conversies op je website. Eén van de belangrijkste onderdelen voor een gebruiksvriendelijke website is de mate waarin je eenvoudig door de website kunt navigeren. Een ‘hamburger menu’ helpt hierbij. Het is de benaming voor een knop bovenaan de website, die het mogelijk maakt om het menu uit te vouwen en/of te verbergen. Voornamelijk interessant voor de mobiele versie van je website!
Tip 2: Belangrijkste element voorpagina
Zodra een bezoeker op jouw website is geland wil je die zo snel mogelijk helpen met haar doel. Het belangrijkste element van jouw website moet dan ook direct en goed vindbaar zijn op de homepage. Is dat het aanvragen van een offerte of is dat het kopen van je product? Daar moet je goed over nadenken!
Tip 3: Zoekintentie bezoekersÂ
Om de conversies op je website te boosten moet je volledig inzicht hebben in de zoekintentie van je bezoekers. Daarmee kan je perfect inspelen op hun behoeften. Zo biedt je voor de juiste klanten de juiste content en zijn je bezoekers sneller geneigd over te gaan tot actie!
Tip 4: CTA-button op je belangrijkste pagina’s
Een bezoeker converteert (bijna) niet zonder CTA elementen op je website. CTA staat voor call-to-action en zet de bezoeker aan tot het doen van een bepaalde actie. Dat kan variëren van offerteaanvraag tot het plegen van een telefoontje. Daarom is het zo belangrijk dat jouw belangrijkste en meest bezochte webpagina’s een goede CTA bevatten.
Tip 5: Kleurgebruik voor conversie op je website
Door goed gebruik te maken van kleuren met je CTA, zorg je ervoor dat het aantal conversies zal stijgen. Wetenschappelijk is namelijk bepaalt dat een kleur als blauw betrouwbaarheid uitstraalt en een kleur als oranje urgentie uitstraalt! Wij schreven hier alles over in het artikel over kleuren marketing.
Tip 6: Toon jouw USP’s op juiste momenten
Jouw bedrijf onderscheidt zich op bepaalde elementen van haar concurrenten. Juist die unieke eigenschappen wil je kenbaar maken aan je bezoekers. Daarmee zorg je ervoor dat ze overgaan tot actie en gaan converteren.
Meer weten?
Weet je nog niet alles over online marketing? Jouw vragen laat je hieronder achter in een reactie. Om meer te leren houd je onze Facebook en Twitter posts in de gaten!