Site pictogram Events en Marketing

5 tips voor buitenreclame

buitenreclame

Buitenreclame is één van de belangrijkste vormen voor reclame voor bedrijven. Door het op de juiste manier inzetten van buitenreclame, kun je jouw doelgroep snel en effectief bereiken. In dit artikel geven we je 5 tips waarmee buitenreclame nét iets succesvoller wordt.

1. Noodzakelijk: duidelijkheid

De mensen die de buitenreclame zien zijn vaak in beweging, waardoor het contactmoment relatief kort is. Om te voorkomen dat de reclame aan de doelgroep voorbij gaat, is het belangrijk om duidelijke en heldere beelden en teksten te gebruiken. Nog belangrijker is het om beelden en teksten te gebruiken die passen bij de boodschap die je wilt laten overkomen. Onthoud: kies voor één duidelijk reclameconcept. Op deze manier hoeven de voorbijgangers hun aandacht niet te verdelen, waardoor de kernboodschap sterker naar voren komt.

2. Beeld is belangrijk

Eén goede visual is al genoeg om de buitenreclame te laten slagen. Een goed beeld zegt namelijk meer dan duizend woorden en wordt zelfs beter onthouden dan tekst. Zorg er daarom voor dat de beelden die je gebruikt van goede kwaliteit zijn en passen bij het bedrijf en de huisstijl. Vergeet ook niet om de afzender van de boodschap te benadrukken. Een duidelijk logo of een vermelding van het merk is hierbij essentieel.

3. Kies voor korte teksten

Goed om te weten: een headline moet altijd kort zijn. Effectieve buitenreclame bevat een korte maar krachtige tekst van maximaal 10 woorden. Waarom? Omdat de voorbijgangers in beweging geen mogelijkheid hebben tot het lezen van een langere tekst.

4. Creatief + verrassend = succes

Maak vooral gebruik van beelden en teksten die de doelgroep nieuwsgierig maken én verrassen. Het is hierbij heel belangrijk dat de combinatie van visuals en content origineel is. Met een simpel beeld en een nietszeggende tekst kom je in de wereld van buitenreclame niet ver. Zorg er ook voor dat je nadenkt over de locaties en verschijningsvormen, want ook op dit gebied kun je veel originaliteitspunten scoren. Let op: buitenreclame hoeft niet altijd in een standaardvorm zoals een abri of een billboard ingezet te worden. Denk ook eens aan guerrilla-marketing!

5. Leesbaarheid en kleur

Hoe beter leesbaar de tekst is, hoe groter de kans is dat de boodschap goed overkomt. Kies daarom voor makkelijk leesbare lettertypes en voldoende afstand tussen de letters. Tip: het is beter om hoofdletters te wisselen met kleine letters in plaats van het gebruiken van uitsluitend hoofdletters. Zorg naast een juist lettertype ook voor contrasterende kleuren. Door een goede kleurcombinatie te kiezen zorg je ervoor dat de tekst ook van een grotere afstand leesbaar is. Meer tips om de leesbaarheid van je content te verbeteren vind je in ons artikel over het verhogen van je conversie met het reptielenbrein!

Veel succes met het inzetten van buitenreclame voor jouw bedrijf!

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]