Een grote naamsbekendheid is voor veel bedrijven erg belangrijk. Consumenten zijn namelijk veel eerder geneigd om bij een bedrijf te kopen dat zij herkennen en vertrouwen. Door te werken aan je naamsbekendheid haal je dus meer klanten binnen. Maar hoe vergroot je de naamsbekendheid van je winkel nou effectief? We hebben drie handige tips voor je verzameld, waarmee je zeker een grote stap in de goede richting zal zetten!
Werk aan je online vindbaarheid
Of je nou een fysieke winkel, een webshop of een combinatie van beide hebt, een goede online vindbaarheid is tegenwoordig echt onmisbaar. Voor een fysieke winkel is het fijn als (potentiële) klanten een goede indruk krijgen van het assortiment, maar ook praktische zaken zoals de openingstijden moeten op je website te vinden zijn. Door goede content op je website te publiceren, word je in Google vaak getoond. Consumenten zullen misschien niet direct op jouw link klikken, maar als ze je naam vaker voorbij zien komen in hun zoekresultaten wordt de kans steeds groter dat ze wél naar jouw site doorklikken. Ook social media is een goede manier om aan je naamsbekendheid te werken. Als je budget hebt, kun je een samenwerking aangaan met influencer. Zij kunnen je helpen bij het vergroten van je naamsbekendheid onder hun volgers.
Zorg voor een unieke cadeaukaart
Een cadeaukaart is eigenlijk een geweldige vorm van mond-op-mond reclame. Een tevreden klant zorgt ervoor dat iemand anders ook zijn of haar weg naar je winkel weet te vinden. Bovendien geven mensen vaak een hoger bedrag uit dan wat er op de cadeaukaart staat. Zo heb je meer omzet dan enkel de verkoop van de cadeaukaart. Door een eigen cadeaukaart te maken, in jouw huisstijl, valt de cadeaukaart bovendien meer op. Zo kun je de cadeaukaart ook door andere verkooppunten laten verkopen en zullen nog meer mensen kennismaken met jouw winkel. Op hoe meer plekken jouw eigen cadeaukaart zichtbaar is, hoe meer mensen kennismaken met jouw merk.
Overtref de verwachtingen van je klanten
Klanten hebben bij een winkel bepaalde verwachtingen. Door deze verwachtingen te overtreffen, bijvoorbeeld met geweldige service, genereer je tevreden klanten en meer naamsbekendheid. Tevreden klanten zullen dit immers graag aan hun kennissen, vrienden en familie laten weten. Je moet die service dan natuurlijk wel constant kunnen bieden én het moet het concurrentie echt aftroeven. Maar als je dat voor elkaar krijgt, zul je dat zeker gaan merken in jouw naamsbekendheid en omzet.