De wereld van marketing, en dan met name die van online marketing, verandert razendsnel. Er komen steeds nieuwe technologieën, inzichten en toepassingen bij. Om als professional bij te blijven op dit gebied, is het noodzakelijk om zo nu en dan je kennis bij te schaven en te verbreden. Maar waar te beginnen? Wij helpen je op weg met 5 tips voor het volgen van online marketing trainingen.
1. Online marketing basistraining
Wil je een brede basis leggen en in korte tijd iets leren over alle aspecten op het gebied van online marketing? Dan is een online marketing basistraining zeer geschikt. Je doet onder andere kennis op over content marketing, SEO, SEA, e-mailmarketing, social media en online adverteren. Kennis die je vervolgens kunt inzetten om je marketingmix te verrijken en je merk online nóg beter te positioneren.
2. SEO training
SEO, oftewel zoekmachine optimalisatie, gaat over het creëren van een optimale online vindbaarheid. Kennis van SEO is onmisbaar als je hoger in de zoekresultaten van Google wilt komen, meer bezoekers naar je website wilt trekken en een hogere conversie wilt realiseren. Kies bij voorkeur voor een training waarbij je het geleerde meteen in de praktijk kunt brengen. Zo zie je direct resultaat en beschik je over concrete handvatten om je eigen website te optimaliseren.
3. Training social media strategie
De meeste ondernemers en marketingprofessionals doen tegenwoordig wel ‘iets’ met social media. Wil je echter je social media activiteiten naar een hoger niveau tillen, dan is een social media training een goed idee. Een goede social media strategie draagt namelijk bij aan het behalen van je online marketing doelstellingen. Voortaan weet jij al je keuzes op het gebied van content, kanalen en campagnes haarfijn te onderbouwen.
4. Content marketing training
‘Content is King’, is een veelgehoorde uitspraak onder marketeers. Met de juiste content, gedeeld op het juiste moment, via de juiste kanalen, weet jij je doelgroep nog beter te bereiken, motiveren en activeren. Een goede kennis van content marketing is dus goud waard. Tijdens een content marketing training leer je hoe je content creëert die perfect aansluit op de behoeften van je doelgroep, zodat je klanten sneller terugkomen en je gaan zien als een expert op je vakgebied.
5. Business IT & Management
Ben jij volledig thuis in alle aspecten van online marketing, maar wil je die kennis graag verbreden in de richting van ICT? Dat is zeker geen slecht idee! Online marketing en technologie zijn immers onlosmakelijk met elkaar verbonden. Denk aan de opmars van nieuwe communicatiekanalen en het gebruik van grote hoeveelheden data. Met een ICT-training vergaar je relevante kennis op dit gebied. Zodat je niet alleen de taal van de marketeers spreekt, maar ook de ICT’ers begrijpt.
Het verbreden van je online marketing kennis kan dus op verschillende manieren. Afhankelijk van je kennisniveau, behoeften en doelstellingen zijn er verschillende cursussen, trainingen en workshops die je kunt volgen. Van meerdaagse opleidingen op locatie tot online webinars, op verschillende kennisniveaus. Het loont dus zeker de moeite om je te verdiepen in de mogelijkheden en te kiezen voor een cursus die bij je past.