Als je de hele dag op de weg zit met je auto, waarom zet je diezelfde auto dan niet in als slim reclamemiddel? Heb je daar al eens over nagedacht? Maak van je auto een rijdend visitekaartje door hem slim in te zetten in de marketing van je bedrijf. Het voordeel van autoreclame is: je rijdt een toffe bak & goede marketing heb je daarmee gelijk geregeld. Maar waar moet je nou op letten en wat moet je absoluut niet doen. Dit zijn de belangrijkste do’s en don’ts wanneer je reclame gaat maken met je auto.
Wees helder
Het allerbelangrijkste bij het bestickeren van je auto is dat je daar niet te overvloedig mee moet zijn. Natuurlijk wil je zoveel mogelijk vertellen over jouw bedrijf en waarom mensen daarvoor moeten kiezen, maar hou het liever kort en bondig dan uitgebreid en schreeuwerig. Over het algemeen hebben mensen maar een paar seconden de tijd om aandacht aan je te besteden en dan moeten ze gelijk kunnen zien waar het om gaat. Zorg dus dat je opvalt, met opvallende kleuren of een mooie foto, maar hou het tekstueel gezien kort. Zorg dat je website of bedrijfsnaam goed opvallen, dat is uiteindelijk het allerbelangrijkste van je reclameboodschap.
Kies voor kwaliteit
Als je jouw auto gaat inzetten als reclamemiddel, dan moet die reclame wel mooi blijven. Zorg dus dat je een bedrijf in de arm neemt dat ervaring heeft met het bestickeren van auto’s. Ook na een ijskoude winter vol sneeuw, zout op de weg en felle zonnestralen op een winterse dag wil je dat de bestickering er mooi uit blijft zien. En een stevige wasbeurt mag ook geen zichtbare gevolgen hebben. Kies dus voor kwaliteit en zorg voor een professioneel visitekaartje.
Hou je auto en je rijgedrag netjes
Omdat je auto nu het visitekaartje van jouw bedrijf is, moet je nog beter zorgen voor een nette uitstraling. Dat betekent dat je de auto regelmatig moet wassen en er ook voor moet zorgen dat je niet met pech op de vluchtstrook wordt gezien. Zorg dus voor goede auto onderhoudsbeurten en breng regelmatig een bezoekje aan de wasstraat. En rij netjes. Niets zo onhandig als bumperkleven met een bestickerde auto, mensen afsnijden terwijl je logo duidelijk op je auto staat of ander asociaal weggedrag vertonen. Tel liever tot tien en hou je in, je wilt potentiële klanten niet missen door je eigen weggedrag.