Voorbeeld buitenreclame auto

Voordeel van autoreclame: toffe bak & goede marketing

Published On 26 maart 2015 | By Steven van Stavoren | Marketing, Offline Marketing

Jouw auto kan hét visitekaartje van je bedrijf zijn. Met autobelettering zeg je op een makkelijke manier wie je bent. Het is een efficiënte manier van adverteren. Je laat aan je klanten zien wie je bent, en onderweg zien nieuwe potentiële klanten je naam. Van een simpele tekst tot een grote kleurenafbeelding, alles is mogelijk om je zichtbaarheid te vergroten! Dat levert niet alleen een toffe bak op, maar ook goede marketing!

Inhoud

Je wilt met autobelettering een boodschap overbrengen aan een bepaalde doelgroep. Bedenk goed wat er op de auto moet staan. Een kernachtige tekst wordt het snelst gelezen. Ook is het handig om er een logo bij te zetten. Je wilt dat mensen het lezen en opmerken, en dus moet het ontwerp pakkend zijn.

Het moet gelijk duidelijk zijn wat je bedrijf doet en in welke branche je actief bent. De belangrijkste informatie moet direct zichtbaar zijn: de naam, het logo, je specialiteit, adres, website en telefoonnummer en eventueel nog een slogan. Hou de teksten kort maar krachtig. Voorbijgangers hebben namelijk maar een paar seconden om de tekst te lezen als je voorbijrijdt. Als je een logo gebruikt, moet het wel in één oogopslag duidelijk zijn dat je bijvoorbeeld loodgieter, bakker of stukadoor bent. Hou het simpel.

De presentatie

Let er bij de vormgeving op dat het ontwerp past bij de vorm van uw bedrijfswagen. Als je een speciale huisstijl hebt, kan je het beste de belettering en het logo ook in die huisstijl houden. Zo wordt je bedrijf sneller herkend. Gebruik alleen geen kleine lettertjes, want voor je het weet is je klant al voorbij gereden en hebben ze niet gelezen wat er op de auto staat. De tekst moet vanaf een afstandje dus goed zichtbaar zijn. Sierletters zijn leuk op de gevel van je bedrijf, maar wanneer mensen weinig tijd hebben zoals op de weg, dan is het belangrijker dat het duidelijk is.

Bron: FaceMePLS

Bron: FaceMePLS

Onderscheidend

Het is belangrijk om te zorgen dat de autobelettering opvalt; je wilt tenslotte dat mensen op straat de reclame meteen zien. Daarom is het erg belangrijk is om je te onderscheiden om op te vallen tussen het grote aantal reclameauto’s. Let er bij het kiezen van de autoreclame daarom op dat de belettering niet alleen opvallend, duidelijk en representatief is, maar ook dat de reclame origineel is. Bedenk wat jouw bedrijf uniek maakt, en gebruik dat om je te onderscheiden van de massa.

Aantal voorbeelden van onderscheidende auto reclame:

Bron: Twitter

Bron: Twitter

Bron: Upcomming

Bron: Upcomming

Bron: Omdenken

Bron: Omdenken

Kwaliteit

Vroeger werd de reclame op auto’s geschilderd. Tegenwoordig worden de teksten en afbeeldingen uit een zelfklevende folie gesneden en vervolgens met een speciale tape op de auto aangebracht. Dit vereist de nodige vakmanschap. De folie moet zo dun mogelijk zijn en stevig hechten. Ook moet rekening gehouden worden met het type bedrijfsauto en de vorm. Je kunt kiezen uit de volgende technieken: computergesneden letters en tekeningen, printen op folie, spuiten of schilderen.

Bij computergesneden letters worden de teksten digitaal in de computer ingebracht. Vervolgens worden de afbeeldingen door een automatische snijmachine gesneden uit zelfklevende kleurfolie. Deze oplossing is relatief goedkoop en de letters zijn eenvoudig te verwijderen. Printen op folie geeft scherpe, foto-realistische afbeeldingen. De letters en logo’s worden dan in kleur geprint op het folie. Een andere manier om de reclame op de auto aan te brengen is spuiten. Dat wordt gedaan met een airbrush, een soort spuitpistool. Afbeeldingen kunnen daarmee verfijnd worden geschilderd. Deze techniek wordt echter steeds minder toegepast. Ook het schilderen van letters is een techniek die steeds minder wordt gebruikt in de praktijk. Folie is namelijk sterker dan verf en blijft langer op de auto zitten. Verf kan echter weer beter aangebracht worden op scharnieren en hoeken.

Lees hier meer blogs met interessante tips voor offline marketing.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 2   Gemiddelde:  3/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

One Response to Voordeel van autoreclame: toffe bak & goede marketing

  1. Ivan says:

    Wij zijn voor ons bedrijf veel onderweg en zweren bij autoreclame. Voor onze service in ongediertebestrijding vonden we plaatjes op de wagen echter niet zo’n goed idee. Wij hebben daarom gekozen voor een abstracte carwrap in opvallende kleuren en met belettering. We hebben er alle vertrouwen in.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *