promotiemateriaal uitdelen tijdens evenement

De 3 beste promotiematerialen om uit te delen tijdens evenementen

Published On 16 mei 2019 | By Bobby van Dijk | Marketing, Offline Marketing

Grote, sterken merken genieten de nodige naamsbekendheid. Om die naamsbekendheid te krijgen is het belangrijk dat het merk altijd herkenbaar is. Er zijn diverse manieren om dit voor elkaar te krijgen en het inzetten van promotiemateriaal is daar een belangrijk onderdeel van. Vreemd genoeg besteden veel bedrijven en marketeers hier nog veel te weinig aandacht aan. Zonde, want het inzetten van effectief promotiemateriaal kan de kracht van je merknaam enorm doen toenemen. Om het maximale rendement uit je promotie te halen is het overigens wel belangrijk dat het promotiemateriaal past bij het event waar het wordt uitgedeeld. Uiteraard moeten de artikelen ook aansluiten bij je doelgroep. Geen inspiratie? Wij zetten de beste typen promotiematerialen die je bij een evenement kunt uitdelen voor je op een rij!

1. Duurzaam promotiemateriaal

Steeds meer bedrijven en consumenten houden zich bezig met duurzaamheid. Ook zien we dat steeds meer festivals en evenementen kiezen voor een duurzame insteek. Tijdens deze evenementen is het een slim om te kiezen voor het uitdelen van (kleine) ecologische relatiegeschenken. Ecologisch wil zeggen dat de materialen op natuurlijke wijze zijn geproduceerd. Hierdoor zijn ecologische promotiematerialen beter voor het milieu en de gezondheid. Zo help je als bedrijf aan het in stand houden en verbeteren van een natuurlijk leefmilieu. Bezoekers zullen dit waarderen en je merk zal een positieve indruk achterlaten. Ecologische promotiematerialen en duurzame relatiegeschenken worden dan ook steeds populairder.

2. Promotiemateriaal dat gelinkt is aan jouw bedrijf

Natuurlijk wil je door promotiemateriaal uit te delen, meer bekendheid geven aan je merk. Kiezen voor een promotieartikel dat een heel directe link heeft met jouw bedrijfsactiviteiten, is dan ook slim. Zo kun je als fitnessketen bijvoorbeeld zweetbandjes of hardloopverlichting uitdelen. Natuurlijk kun je ook kiezen voor een iets minder directe link. Zo is het als marketingbureau bijvoorbeeld een leuk idee om bloembollen uit te delen onder het mom ‘wij helpen uw bedrijven groeien en bloeien’. Wat je in ieder geval beter niet kunt doen is simpelweg je logo of bedrijfsnaam laten drukken op een willekeurig promotieartikel. Maak op een ludieke manier duidelijk waar je bedrijf goed in is of waar jullie voor staan. Dit maakt veel meer indruk dan een bedrukte pen of tas. 

3. Promotieartikelen met een pakkende tekst

Wil je als bedrijf op een originele en verrassende manier uit de hoek komen? Laat het promotiemateriaal dan bedrukken met een pakkende tekst of een leuk compliment. Met een bijzonder compliment of een grappige quote kun jij de bezoekers aan het lachen maken. Ook een wijze spreuk blijft meestal lang hangen bij de ontvanger. Hierdoor is het effect van het promotieartikel dubbel zo groot! Bovendien mag de kracht van een compliment voor jouw merk niet onderschat worden. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat complimentjes meer motiveren dan een fysiek cadeau of zelfs geld. Geef je potentiële klant dus een goed gevoel met een motiverende spreuk of gelukswens. De ontvanger zal hier een goed gevoel door krijgen en jouw bedrijf met dit positieve gevoel gaan associëren!

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

About The Author

2 Responses to De 3 beste promotiematerialen om uit te delen tijdens evenementen

  1. Thomas says:

    Drie leuke ideetjes, bedankt!
    Zeker de bloembollen zal ik onthouden.. dit kan gebruikt worden voor ieder type bedrijf in principe.

  2. marketing blogger says:

    Geweldig artikel.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *