promotiemateriaal

Op zoek naar een origineel promotiemiddel? Zet snoepgoed in!

Published On 28 augustus 2019 | By Bobby van Dijk | Marketing

Snoepgoed kun je uitstekend inzetten als een origineel promotiemiddel. Iedereen is gek op wat lekkers, en met snoepgoed kun je jouw potentiële klanten goed verwennen. Op deze manier vergroot jij je naamsbekendheid door iets kleins weg te geven. Je kunt het weggeven van snoepgoed onder andere koppelen aan een grootschalige marketingactie of ophangen aan de feestdagen. Geef bijvoorbeeld paaseitjes met logo weg rond Pasen door het folie te laten bedrukken met jouw bedrijfslogo of deel bedrukt snoepgoed uit rond Sinterklaas en Kerst.

De kracht van snoepgoed als promotiemiddel

Door wat leuks weg te geven aan jouw potentiële klanten krijgen ze een goed gevoel bij jouw bedrijf. Snoepgoed is een uniek en opvallend promotiemiddel en eens wat anders dan al die pennen, USB-sticks en sleutelhangers die je concurrenten waarschijnlijk uitdelen. Hierdoor valt jouw bedrijf direct op en laat je zien dat je bedrijfscultuur verrassend en fris is. Daarnaast is snoepgoed eenvoudig mee te nemen naar bijvoorbeeld een beurs of bedrijvenmarkt, waar je de promotiemiddelen uit kunt delen. Het blijft lang goed en niet alleen je potentiële klanten smikkelen ervan, maar wellicht ook hun kinderen, familie en vrienden.

Welke soorten snoepgoed zijn geschikt als promotiemiddel

Je kunt allerlei soorten zoetigheid inzetten als promotiemateriaal. Kies bijvoorbeeld voor smaakvolle en luxueuze bonbons in een prachtige cadeauverpakking, laat lolly’s maken met jouw bedrijfslogo er in gedrukt, geef een bedrukt blik met stroopwafels of andere koekjes weg of laat rolletjes pepermunt bedrukken. De mogelijkheden zijn eindeloos. Als je ervoor kiest om rond de feestdagen snoepgoed weg te geven als promotiemateriaal is het leuk om in thema te blijven. Rond Pasen zijn chocolade-eitjes of hazen een goed idee, met Sinterklaas kun je een zakje kruid- of pepernoten laten bedrukken en met de Kerst zuurstokken of kerstkransjes uitdelen die voorzien zijn van je bedrijfslogo.

Vervolgstappen na de promo-actie

Bedenk voorafgaand aan de promotie of de actie op zichzelf staat of deel uitmaakt van een grotere campagne voor naamsbekendheid. Zo kun je bijvoorbeeld een jaarplan maken om rond verschillende feestdagen een vergelijkbare actie uit te zetten. Om de resultaten van de actie te meten kun je potentiële klanten bijvoorbeeld vragen om je te volgen op jouw social media kanalen of om zich in te schrijven voor jouw nieuwsbrief, wat van groot belang kan zijn voor jouw bedrijf. Door deze vraag op een briefje bij te voegen aan het promotiegeschenk is er een grote kans dat jouw doelgroep meer van je bedrijf wilt weten. Uiteraard zijn er veel verschillende promotiemiddelen beschikbaar, kies voor een promotieactie die past bij jouw bedrijf en bedrijfscultuur.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0    Gemiddelde: 0/5]

About The Author

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *