snoepgoed inzetten als promotiemiddel

Snoepgoed inzetten als promotiemiddel; 3 tips

Published On 23 augustus 2018 | By Steven van Stavoren | Marketing, Offline Marketing

Giveaways. De letterlijke vertaling van giveaways is ‘weggevers’. En zoals de naam al doet vermoeden, worden giveaways gratis weggegeven. Vaak tijdens een beurs, congres of ander evenement. Je kent het wel. Van die pennen of sleutelhangers. Giveaways zijn een uitstekende manier om jezelf en jouw bedrijf te promoten. Om naamsbekendheid te vergroten. Om bezoekers en potentiële klanten naar jouw product of dienst te trekken. In dit artikel zijn het niet de pennen of sleutelhangers waar we dieper op ingaan. Wel geven we je (gratis) 3 smakelijke tips (weg) hoe je snoepgoed in kunt zetten als promotiemiddel.

1. Feest- of themadagen

Een van de eerste tips heeft te maken met feest- of themadagen. Dit soort dagen zijn namelijk uitermate geschikt voor het inzetten van snoepgoed als promotiemiddel. Koppel je smakelijke giveaway aan een van deze feest- of themadagen. Voorbeelden van feest- of themadagen zijn:

  • Sinterklaas
  • Kerst
  • Pasen
  • Internationale Vrijwilligersdag (5 december)
  • Secretaressedag (3de donderdag van april)

Bij het Sinterklaasfeest of tijdens Pasen (en stiekem ook tijdens Kerst) hoort bijvoorbeeld chocolade. Wat is er nou leuker én lekkerder dan op een van deze dagen een chocoladeletter of paaseitjes cadeau te krijgen? Met al deze chocolade loopt niet alleen het water ons in de mond, het brengt ons tevens bij de volgende tip.

2. Mailing

Heb je al eens gehoord van een zogenaamde paasmailing? Een paasmailing houdt in dat je tijdens Pasen, geschenken – het liefst gerelateerd aan dit feest – verstuurt naar klanten en/of collega’s via de post, zodat deze als verrassing op hun deurmat vallen. Zo zijn er bedrijven waar je promotionele producten, zoals bijvoorbeeld paaseitjes kunt bestellen in diverse verpakkingen. Denk hierbij aan zakjes, doosjes, kisten of hele unieke verpakkingen. Vervolgens kun je het hele verzendtraject van jouw mailing voor Pasen door datzelfde bedrijf laten verzorgen. Dat houdt in dat zij ervoor zorgen dat de door jou gekozen paasgeschenken op de afgesproken dag bij jouw klanten of collega’s op de deurmat vallen. Vanzelfsprekend kun je voor zo’n mailing ook een van de andere feest- of themadagen gebruiken.

3. Bedrukken

Je hebt een feest- of themadag uitgekozen. De bijbehorende mailing staat gereed om via de post verzonden te worden. Je bent er helemaal klaar voor. Of toch niet? Een laatste tip die we je graag nog mee willen geven, is om het snoepgoed te laten bedrukken met jouw logo. Er zijn diverse bedrijven die snoep bedrukken. Voor elke organisatie is wel wat te regelen, of je nu een groot of klein budget hebt. Het is voor iedereen mogelijk om op een smaakvolle manier reclame voor een product of dienst te maken.

Wij hopen dat we je met bovenstaande tips voldoende geïnspireerd hebben om dat te doen. Welk snoepgoed ga jij inzetten als promotiemiddel?

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *