flyers als promotiemiddel

Strategie voor promotie van evenementen: flyers

Published On 22 augustus 2018 | By Steven van Stavoren | Marketing, Offline Marketing

Bij het organiseren van een evenement is één van de belangrijkste zaken reclame maken voor het evenement om te zorgen dat er publiek komt. Of het nu om een bedrijfsbeurs gaat of bijvoorbeeld een muziekfestival, jezelf bekend maken is niet altijd gemakkelijk en kan behoorlijk duur zijn. Graag leggen we je uit hoe je, ook met een beperkt budget, een evenement kunt promoten en bekendheid kunt verwerven.

Online en offline marketing

Online marketing is erg populair in deze digitale tijd omdat je vaak veel mensen op een relatief eenvoudige manier kunt bereiken. Echter, voor lokale en regionale evenementen werkt lokale offline marketing vaak beter. Er zijn allerlei mogelijkheden voor een offline promotie, gebruik maken van traditionele marketingmaterialen zoals flyers.

Ontdek flyers als promotiemiddel

Flyers zijn een zeer nuttig middel om een evenement bekent te maken. Je kunt grote hoeveelheden tegen een relatief lage prijs bestellen. Voor het ontwerp en flyers drukken kun je handig gebruik maken van een online printer. Als je een flyer gaat ontwerpen is het belangrijk om de doelgroep van de beurs of het evenement te definiëren. Wie wil je aanspreken? Welke leeftijd heeft de doelgroep, welke smaak of welke levensstijl? Als je weet voor wie je iets organiseert, is het design van een flyer makkelijk zelf te ontwerpen. En zorg je met de keuze van teksten, kleuren en beeldgebruik dat jouw flyer aansluit bij het publiek dat je wilt bereiken. De creativiteit van het ontwerp is misschien wel het belangrijkste onderdeel van het proces. Als mensen het ontwerp namelijk niet aantrekkelijk vinden, zullen ze jouw flyer ook niet snel aanpakken, meenemen of zelfs doorgeven. Denk dus goed na over het formaat dat je wilt gebruiken en bijvoorbeeld de papiersoort.

Toegevoegde waarde van het evenement

Als je wilt dat mensen jouw evenement bezoeken moet je ze natuurlijk tonen dat het evenement bestaat. Maar de nadruk moet ook liggen op de toegevoegde waarde die je levert. Waarom moeten ze juist bij jouw evenement aanwezig zijn? En waarom zouden ze een bezoek niet mogen missen? Als het gaat om regionale of lokale evenement is het van belang om nabijheid te benadrukken, daarmee onderscheid je jezelf van landelijke concurrenten. Je kunt al deze informatie, in beknopte vorm, opnemen op je flyer. En als je vervolgens je flyers hebt laten drukken, moet je jezelf afvragen waar je jouw doelgroep kunt vinden. Het publiek voor een muziekfestival bestaat vaak uit jonge mensen die je bijvoorbeeld bij universiteiten of in cocktailbars kunt vinden. Als je een zakelijk evenement organiseert, vind je geïnteresseerden bijvoorbeeld op andere zakelijke beurzen of tijdens netwerkborrels.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

One Response to Strategie voor promotie van evenementen: flyers

  1. Vince says:

    Flyers blijven inderdaad een belangrijk communicatiemiddel. Voor het aankondigen van grote evenementen en het nieuwsgierig maken van klanten is dit perfect. Wanneer je het goed doet, voegt het zeker waarde toe aan een evenement.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *