seo optimalisatie

Redenen om te beginnen met SEO

Published On 15 mei 2019 | By Jesse Rietbergen | Marketing, Online Marketing

Al tijden heerst het begrip SEO, samen met SEA over online marketing wereld. Helaas wordt SEO niet door iedereen als positief gezien. Tuurlijk, het is niet altijd alleen maar positiviteit en blijdschap, maar het is wel de sleutel tot online succes. SEO optimalisatie kan ervoor zorgen dat jouw website veel beter scoort in Google en andere zoekmachines. De belangrijkste redenen om te beginnen met SEO lees je in deze blog.

Zichtbaar voor potentiële klanten

Dankzij SEO ben je zichtbaar op de plek waar potentiële klanten zich bevinden. De traditionele marketing verliest steeds meer van zijn macht aan digitale marketing. Online adverteren via bijvoorbeeld Facebook of Google wordt steeds populairder terwijl het adverteren via televisie, radio of in drukwerk steeds minder wordt. Vroeger zochten mensen naar interessante vacatures in de krant maar nu gebruiken ze daar Google voor. Daarnaast shoppen steeds meer mensen online in plaats van dat ze naar een fysieke winkel gaan. Het is dus belangrijk dat potentiële klanten jou kunnen vinden.

Het is belangrijk om zichtbaar te zijn op de plaatsen waar jou potentiële klanten zich bevinden, hoog in de zoekresultaten van Google. Het hoger komen in Google en het hoog blijven zijn de belangrijkste resultaten van SEO. SEO kan niet zomaar door iedereen worden gedaan, er is een bepaalde kennis voor nodig. Daarom is het verstandig om SEO uit te besteden aan een partij die zich hierin specialiseert. Dit zorgt ervoor dat jij met je bedrijf de beste resultaten haalt. Bekijk hier enkele tips voor een organische benadering van SEO.

Meeste websitebezoekers dankzij organisch verkeer

SEO en SEA lijken erg veel op elkaar en ze verschillen ook niet heel veel, maar toch zijn er wezenlijke verschillen die niet voor iedereen even duidelijk zijn. Om het simpel te zeggen: SEA gaat over de advertenties die je bovenin de zoekresultaten van Google ziet en SEO zijn de resultaten hieronder, ook wel de organische resultaten genoemd. Bij elke willekeurige zoekterm krijg je SEA resultaten en SEO resultaten. De SEA resultaten zijn eenvoudig te herkennen met het blokje ‘Adv.’ ervoor.

De organische resultaten leveren de meeste website bezoekers op. Bijna 40% van de websitebezoekers komen via organisch verkeer. Dit is nog meer dan het directe verkeer dat jouw website bereikt door het adres in de URL in de adresbalk in te vullen. Het kan dus zeer lucratief voor jouw bedrijf zijn om te beginnen met SEO. Wacht dus niet langer en stap op de SEO-trein richting meer websitebezoekers en meer conversie.

Meer weten over Online Marketing? Bekijk ook de andere blogs over Online Marketing of volg ons op Facebook en Twitter.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 1   Gemiddelde:  4/5]

About The Author

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *