Duurzame relatiegeschenken

Go green: 3 redenen om dit jaar een duurzaam relatiegeschenk te geven

Published On 26 januari 2016 | By Steven van Stavoren | Marketing, Offline Marketing

Wil je jouw relaties bedanken voor de geleverde diensten, een zakelijke relatie versterken of je bedrijfsnaam onder de aandacht brengen? Dan zijn relatiegeschenken de uitkomst. Met een geschenk waarop je logo te zien is herinner je de relatie aan de samenwerking en wek je positieve reacties en interesse op. Het geven van ‘groene’ relatiegeschenken heeft nóg meer voordelen.

De 3 belangrijkste redenen waarom je een duurzaam relatiegeschenk zou moeten geven worden in dit artikel besproken.

1. Duurzaam is hip

Duurzaam ondernemen, ook wel bekend als Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, is niet alleen hip maar ook nodig. Deze manier van ondernemen staat in het teken van het vinden van balans tussen people (de sociale kant), planet (de ecologische randvoorwaarden) en profit (prestaties). Een juiste balans heeft niet alleen een positief effect op je bedrijf maar ook op de maatschappij. Onderneemt jouw bedrijf duurzaam? Dan zal je positieve gevolgen ervaren, onder andere op het gebied van samenwerkingen met andere bedrijven en werving van personeel.

Door gebruik te maken van duurzame relatiegeschenken draag je met je bedrijf een steentje bij aan het creëren van een verantwoorde samenleving.

2. Goed voor het milieu

Kies je voor een duurzaam relatiegeschenk? Dan kies je voor het milieu. Duurzame relatiegeschenken zijn geproduceerd met respect voor het milieu en zijn daarom ook gemaakt van milieuvriendelijk materiaal.

Duurzame geschenken zijn er in verschillende soorten en maten. Denk hierbij aan handgemaakte en biologische geschenken of geschenken die gemaakt zijn van gerecyclede materialen. Bij het geven van een duurzaam relatiegeschenk is het belangrijk om een verhaal te vertellen, zodat de ontvanger de boodschap die je wilt geven ontvangt.

Belangrijk: net zoals bij niet-duurzame relatiegeschenken is het van belang dat het aansluit bij het bedrijf én de doelgroep. Een aantal voorbeelden van opvallende duurzame cadeaus zijn:

3. Een groen imago

Met duurzame relatiegeschenken maak je een overtuigend en verantwoord statement naar je relaties toe. Relatiegeschenken zijn immers net als een visitekaartje van je bedrijf. Extra leuk: met duurzame geschenken roep je de relaties en klanten op om jouw voorbeeld te volgen. Hoe duurzamer, hoe beter!

De ontvangers vinden duurzame relatiegeschenken niet alleen kwalitatief beter maar ook aantrekkelijker dan niet-duurzame cadeaus. Ook krijgen ze een positief beeld van het bedrijf en zien ze het bedrijf als maatschappelijk betrokken én verantwoordelijk. Het duurzame cadeau is niet alleen een blijk van waardering voor zakelijke relaties of personeel maar heeft ook een direct effect op de positionering en het imago van het bedrijf.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *