Site pictogram Events en Marketing

3 tips bij het organiseren van een personeelsuitje

bedrijfsuitje organiseren

Het management en het HR-team van een organisatie heeft altijd de uitdaging om hun werknemers te motiveren, zodat de werknemers met een goed gevoel naar werk gaan. Iedere organisatie heeft hier zijn eigen manier in gevonden. Echter is wel bekend dat bijvoorbeeld het vertrouwen geven aan je werknemers door middel van complimenten de motivatie kan stimuleren. Ook het creëren van goede werkomstandigheden, medewerkers laten meebeslissen over zaken en creativiteit stimuleren motiveert. Bovendien is de werksfeer binnen een organisatie belangrijk. Een manier om dit te bevorderen is het organiseren van een personeelsuitje. Maar hoe organiseer je het perfecte personeelsuitje?

Wees creatief

Organiseer bijvoorbeeld een activiteit waar de werknemer niet zomaar aan denkt. Een uurtje bowlen kan uiteraard heel gezellig zijn, maar is niet heel creatief. Think outside-the-box! Door creatief te zijn onthouden de werknemers de activiteit sneller. Een voorbeeld van een creatief personeelsuitje is een interactieve speurtocht door de stad heen. Op deze manier stimuleer je de samenwerking onder de werknemers, maar leren de werknemers ook beter de stad kennen. Ook het organiseren van online events wordt steeds populairder.

Denk aan de wensen van iedere werknemer

Het is essentieel dat iedereen zich comfortabel voelt bij de activiteit. Zo kan een intensieve crossfitsessie niet goed in de smaak vallen bij bepaalde werknemers. Of een cursus schilderen kan voor enkele werknemers als saai worden ervaren. Regel dus een activiteit die voor iedereen geschikt is. Leeftijd kan hier een rol in spelen. Zo is de gemiddelde leeftijd van een online marketing bureau aanzienlijk lager dan bij gemeente. Dit is vaak een lastige klus, maar met de juiste creativiteit moet dit te regelen zijn. Gooi dus in de voorbereiding al wat balletjes op naar de voorkeuren van een activiteit, zodat er geen verrassingen ontstaan.

Zorg voor een vloeiend lopend personeelsuitje

De laatste tip wordt nog wel is vergeten bij het organiseren van een personeelsuitje, namelijk de voorbereiding. De voorbereiding en planning is misschien wel belangrijker dan het personeelsuitje zelf. Zorg voor een planning die de werknemers op tijd ontvangen. Het is echter wel aan te raden enige speling in de planning aan te houden als er bepaalde dingen uitlopen. Meestal dekt een personeelsuitje al gauw een gehele dag. Regel dus genoeg eten en drinken. Ook hier is creativiteit nodig. Dit is geheel afhankelijk van de activiteit. Bij het regelen van een catering op locatie is het noodzakelijk dat je goed informeert naar allergieën en dieetwensen van je werknemers, zodat de catering hier rekening mee kan houden.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]