Site pictogram Events en Marketing

Ultieme klantbeleving met VR en AR

We leven in een digitaal tijdperk waar steeds meer mogelijk wordt. Virtuele werelden en hologrammen die we eerst alleen in sciencefiction films zagen, worden tegenwoordig in de realiteit in praktijk gebracht door middel van VR en AR. Door de hoge interesse zijn er steeds meer bedrijven die zich met deze technologie bezighouden. Ze zijn er voortdurend mee bezig om de ultieme klantbeleving te creëren. Benieuwd hoe dit met VR en AR wordt gedaan? Lees dan verder!

Virtuele wereld met VR 360

Laten we beginnen met Virtual Reality, ofwel VR 360. Zet een vr-bril op en je betreedt een virtuele wereld waar je de mogelijkheid hebt om 360 graden rond te kijken. Virtual Reality creëert deze virtuele wereld om je een volledig nieuwe omgeving te laten zien die levensecht lijkt. Dit is tevens ook het grootste verschil tussen VR en AR. Bij AR word je namelijk niet volledig afgesloten van de werkelijkheid. VR en AR hebben ieder hun eigen sterke eigenschappen voor het creëren van een ultieme klantbeleving. Hieronder hebben we een aantal VR trends op een rij gezet om je een indruk te geven hoe deze technologie wordt toegepast.

VR trends

De meesten zullen bij het horen van VR als eerst aan gamen denken. Dat is logisch, want VR speelt een grote rol voor de gaming-industrie. Tegenwoordig zijn er steeds meer VR trends in opkomst. VR ga je ook in andere sectoren tegenkomen. Hoe deze VR trends bijdragen aan het creëren van een ultieme klantbeleving lees je hier.

Voorbeeld:

Bron: Eur.nl

AR technologie

Eerder genoemd is het grootste verschil tussen VR en AR dat je bij AR niet volledig wordt afgesloten van de werkelijkheid. Met AR technologie worden er namelijk virtuele elementen aan de fysieke wereld toegevoegd, zo heb je nog steeds de mogelijkheid tot interactie met de werkelijkheid.

Een makkelijk voorbeeld dat vrijwel iedereen kent zijn de hondenfilter op Snapchat. Je houdt de camera voor je gezicht en vervolgens worden er hondenoren aan je hoofd toegevoegd. Hoe AR technologie voor meer mensen de klantenbeleving leuker maakt, lichten wij uit door middel van een aantal AR trends.

AR trends

AR technologie is weliswaar de afgelopen jaren bij ons ingeslopen. AR trends zoals Snapchat filters en Pokémon Go worden nog altijd veel gebruikt. Andere AR trends die je steeds vaker gaat tegenkomen die helpen bij het creëren van een ultieme klantbeleving vind je hieronder.

 Voorbeeld:

Bron: Freshgadgets.nl

VR en AR – de toekomst

Zoals je ziet wordt VR en AR ingezet om op een visuele manier een ultieme klantbeleving te creëren. Steeds meer bedrijven zien deze technologie in praktijk en krijgen daardoor zelf ook de drang om gebruik te maken van VR en AR. Het creëren van een ultieme klantbeleving zorgt voor herkenning en mensen zullen je merk niet snel vergeten. Hoe zie jij VR en AR voor je over 10 jaar? Laat het ons weten in de reactie! Wil je meer weten? Houd ons op de hoogte en vergeet ons niet te volgen op Facebook, Instagram en LinkedIn.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]