voordelen en kansen voip voor bedrijven

De voordelen en kansen die VoIP aan bedrijven biedt

Published On 13 juli 2023 | By Steven van Stavoren | Marketing

Een goede telefonieoplossing is voor veel bedrijven enorm belangrijk. Met de komst van VoIP telefonie bieden telefoniesystemen meer dan alleen bellen. Je staat er soms van te kijken wat er nu allemaal mogelijk is en welke kansen VoIP jou en je bedrijf kunnen bieden. Dit kunnen besparingen zijn, maar ook efficiënter en fijner werken. In dit artikel lichten we een aantal punten toe. 

Je telefonie koppelen aan applicaties

Binnen verschillende branches koppelen bedrijven hun telefonie aan hun CRM-systeem. Dit kan in de eerstelijnszorg zoals bij tand- en huisartsen, maar er zijn ook autogarages die dit doen. Wanneer een klant de autogarage belt zien ze direct welke klant er belt en kan je met één klik de juiste klantenkaart openen. Alle nodige informatie heb je direct op je scherm en je opent in een seconde de agenda om een afspraak voor een APK-keuring in te plannen. Door deze koppeling wordt het klantcontact eenvoudiger en persoonlijker.

Geen vaste toestellen meer op je bureau 

Een telefoonnummer was vroeger gebonden aan een locatie die uitkwam bij een vast toestel. Met VoIP telefonie bel je via het internet en kan je zelf bepalen waar het nummer uitkomt. Je kan met je VoIP nummer namelijk inloggen op elk apparaat dat verbonden is met het internet. Dit kan nog steeds een vast toestel zijn, maar ook een softphone op je laptop of mobiele telefoon. Hierdoor kan je eenvoudig op kantoor of thuiswerken met behoud van alle functionaliteiten die jouw telefonieoplossing biedt. Dit houdt dus in dat je geen dure bureau toestellen hoeft aan te schaffen of te vervangen wanneer ze stuk of verouderd zijn.

Je kan zelf veel instellen

Je kan je telecompartner uiteraard bij elk “witte wasje” contacten, maar tegenwoordig kan je veel zelf regelen en aanpassen. Omdat je telefooncentrale nu in een cloud staat kan je hier gemakkelijk bij door simpel in te loggen via een browser. Zo kan jezelf nummers uit- of aanzetten of ze toekennen aan een nieuwe werknemer. Je kan openingstijden aanpassen en daarmee ook de ingesproken berichten die daarbij horen of je regelt een tijdelijke doorschakeling naar je mobiel in. Dit soort kleine wijzigingen zijn zo geregeld en nu hoef je niet meer te wachten op de supportmedewerker van je telecomleverancier.

Schaalbaarheid

Telefonie neem je zoals veel SaaS-producten af als een dienst. Je neemt het aantal licenties(aansluitingen) af wat je nodig hebt en deze kan je elke maand op- of afschalen. Binnen de licenties kan je vaak nog kiezen wat een gebruiker nodig heeft aan functionaliteiten. Een receptioniste moet natuurlijk goed kunnen doorverbinden en moet kunnen zien of iemand beschikbaar is. Iemand op de administratieve afdeling heeft dit allemaal niet nodig en kan met de basis functionaliteiten uit de voeten. Door deze schaalbaarheid betaal je nooit te veel voor je telefonie.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *