Origineel reclame maken doet u zo, 3 voorbeelden!
Reclame maken is een vak apart. Want hoe zorg je er nu voor dat de boodschap die je als bedrijf over wilt brengen, op de juiste wijze bij de juiste mensen terechtkomt? En dat ook nog eens in een tijdperk waar men bedolven wordt onder de reclameboodschappen en –filmpjes. Onderzoek wijst uit dat het creëren van originele reclame in ieder geval een positief effect heeft op mensen. Maar hoe maak je originele reclame? Wij helpen je vast een eind op weg aan de hand van deze drie voorbeelden!
1. Het maken van stickers
Stickers zijn een steeds meer voorkomende reclame-uiting maar blijven desondanks vaak gezien als originele oplossing. Daarnaast zorgen de relatief lage kosten van stickers en de uitstekende verspreidingsmogelijkheden ervoor dat stickers doorgaans een zeer goede keuze vormen wanneer je op zoek bent naar nieuwe vormen van reclame. Naast dat stickers gemakkelijk uit te delen zijn, wordt het bereik vergroot wanneer de stickers worden opgeplakt. Op dat moment kan één sticker namelijk weer honderden mensen bereiken! Kortom: goedkoop stickers bestellen kan zorgen voor een groot bereik!
2. Reclame maken met humor
Een andere manier om origineel reclame te maken is met behulp van humor. Hoewel dit niet altijd even eenvoudig is en niet iedereen van dezelfde humor houdt, kan een goede humoristische reclame de sleutel zijn tot een fantastische reclamestrategie. Denk bijvoorbeeld maar eens terug aan de reclamefilmpjes van de verzekeringsmaatschappij Centraal Beheer Achmea met “even Apeldoorn bellen”. Vind je het zelf lastig om een leuke of humoristische reclameboodschap te bedenken? Bekijk dan de mogelijkheden van het inhuren van een reclamebureau. Hoewel de kosten hiervan redelijk hoog zijn kan een goede reclame zich dubbel en dwars uitbetalen!
3. Anders dan anders
Tot slot raden we je aan om eens anders dan anders reclame te maken. Daarbij bedoelen we dat het verstandig kan zijn om eens anders reclame te maken dan je doelgroep misschien van je zou verwachten. Eventuele schijnbare tegenstrijdigheden kunnen veel interesse opwekken bij je doelgroep waardoor zij eerder geneigd zijn om aandacht te besteden aan je reclameboodschap. En, hoe meer mensen je weet te bereiken, hoe groter de kans dat zij je boodschap zullen onthouden! Zorg er natuurlijk wel voor dat de manier waarop je reclame voert geen bedreiging vormt voor je imago. Zo is het voor een advocatenkantoor voor bedrijven niet verstandig om een gewaagde reclameboodschap te uiten op social media.
Succes met het maken van originele reclame!