Welke voordelen biedt Microsoft Dynamics 365 als CRM-systeem?
Microsoft Dynamics 365 CRM werkt op het cloudplatform Azure. Azure is flexibeler, betrouwbaarder en veiliger dan wanneer data op lokale servers staat opgeslagen. Je vindt op dit platform diverse modules en je betaalt alleen voor de gebruikte diensten en applicaties. Andere modules kun je later alsnog toevoegen. Echter biedt de cloud nog meer voordelen, want Microsoft Dynamics 365 groeit mee met je ambities en is schaalbaar. Wil je meerdere verkoopvestigingen en productielocaties uitbreiden of koppelen, dan is dat heel handig. En je bedrijfsdata is beschikbaar op mobiele apparaten. Zo heb je bij de klant, thuis of onderweg altijd toegang tot je informatie.
Uitgebreide rapportages en dashboards
Iedere maand weer puzzelen met je data in Microsoft Excel is niet meer van deze tijd. Zo heb je tegenwoordig interactieve dashboards om de productiecapaciteit, financiële gezondheid en andere KPI’s te bekijken. Deze interactieve dashboards hebben een koppeling met verschillende databronnen en zijn ingericht zoals je graag werkt. Je inzichten en rapportages kun je heel makkelijk delen met je collega’s en kan je bijsturen wanneer dat nodig is.
De verkoop op het juiste moment
Marketing en verkoop kunnen echt gaan samenwerken, kan je het al voorstellen? Vind goede marketing content voor je klanten en draai samen een campagne. Outlook en CRM zijn aan elkaar gekoppeld, zodat je precies weet wanneer contactmomenten met klanten zijn geweest. Ook zie je wat voor marketinguitingen ze hebben ontvangen. En je ziet waar je potentiële klant zich precies bevindt, dus misschien wordt het tijd voor een belletje.
Je biedt de beste dienstverlening aan je klant
Klanten willen de hele dag bij je terechtkunnen met klachten of vragen. Zo kun je gebruikmaken van een handige chatbot. Deze chatbot biedt ondersteuning bij je klantenservice en dit geldt ook buiten kantooruren. Alle contactmomenten via telefoon, e-mail, Facebook Messenger en WhatsApp worden geregistreerd zodat elke medewerker op de hoogte is van de communicatie met de betreffende klant. Ook hebben klanten toegang tot een persoonlijk portaal waar ze zaken kunnen vinden zoals retouren, facturen, orders, offertes etc. Hiermee scheelt het voor jou en de klant heel veel tijd en mailtjes.
Een geïntegreerde supply chain
Een probleem bij de inkoop kan gevolgen hebben voor de productie en ook voor de levering van het product. Microsoft Dynamics 365 helpt je met vragen te voorspellen. Zodoende kun je slim inkopen. Ook is de voorraadbeheer, orderverwerking en alle logistieke processen geautomatiseerd en is het mogelijk om leveranciers te koppelen aan het platform. De supply chain is duurzamer en je klant krijgt op tijd zijn product.