Direct mail

Hoe maak je een opvallende mailing?

Published On 23 december 2014 | By Steven van Stavoren | Marketing, Online Marketing

Met een persoonlijke mailing kun je meestal helemaal los, zeker als het gaat om de feestdagen of verjaardagen.  Maar voor een zakelijke mailing is het wat lastiger om op te vallen. Er zijn niet echt regels voor. Het belangrijkste is eigenlijk nog: nabellen. Dan weet je zeker of je mailing op de juiste plek is gekomen en bekeken is. Door het bellen breng je jezelf en je bedrijf opnieuw onder de aandacht.

Toch is het leuk om een opvallende mailing te verzenden. Je laat een onuitwisbare indruk achter. Hieronder volgen een aantal ideeën voor een opvallende mailing. Zorg er in elk geval altijd voor dat je mailing enig raakvlak heeft met de producten of diensten die je levert.

Persoonlijke lay-out

De ideale gelegenheid om jou en je team in the picture te zetten, is met een kerstkaart of bedankkaart met jullie foto erop. Omdat we meestal veel met externe partners bellen en mailen, weten zij vaak niet wie er aan de andere kant van de telefoon of van het scherm zit. Met een foto maak je jullie contact een stuk persoonlijker.

Geen standaard brief

Met name op Pinterest kun je uitstekend inspiratie opdoen voor het versturen van een unieke mailing. Je verstuurt je klanten geen witte envelop met daarin een brief op jullie briefpapier, maar kiest voor een andere aanpak. Check bijvoorbeeld maar eens deze en deze Pinterest borden, daar vind je meer dan genoeg originele ideeën!

Videobrochure

Een moderne variant op de direct mail is een videobrochure, waarin je een kaart in jouw huisstijl met een videoboodschap stuurt. De video wordt afgespeeld wanneer de ontvanger de kaart opent. Niet alleen heel origineel, maar ook zeker een mail die niet in de prullenbak belandt! In de videoboodschap kun je je relatie persoonlijk bedanken voor de samenwerking, maar je zou de videokaart ook kunnen gebruiken als uitnodiging voor een receptie of beurs, of om producten en diensten te presenteren met een uitlegvideo.

Dit artikel werd je aangeboden door PixioCard, leverancier van videokaarten voor o.a. direct mails.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 1   Gemiddelde:  5/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *