Online marketing tips voor makelaars
De afgelopen jaren is het aantal makelaarskantoren in ons land flink gestegen. Via een makelaar kunnen mensen onder andere hun huis laten taxeren of een nieuwe woning aankopen of juist verkopen. Door het toegenomen aantal makelaars is de concurrentie in makelaarsland echter groot. Het is daarom als makelaar belangrijk om te werken aan je zichtbaarheid, zowel via offline als online marketing. Ook beter zichtbaar zijn? Wij delen de beste online branding tips voor makelaars.
Lokale vindbaarheid verbeteren
Wie werkt als vastgoedmakelaar om bijvoorbeeld iemand zijn huis te laten taxeren, zal vaak een specifieke regio bedienen. Om deze reden is het met name belangrijk om goed te scoren in Google wanneer iemand een lokale zoekopdracht invult zoals ‘makelaar Den Haag’. Meld daarom je bedrijf aan bij Google My Business. Hierdoor ben je lokaal direct beter zichtbaar.
Duidelijke content op je website
Nog te vaak bestaat de website van een makelaar alleen uit een kort stukje tekst en een contactformulier. Om beter zichtbaar te zijn is het echter cruciaal om te werken aan relevante content voor op je website. Profileer jezelf als expert door huizenkopers en verkopers te informeren over belangrijke zaken. Als kenner op de vastgoedmarkt kun jij jouw potentiële klanten alles vertellen dat ze moeten weten. Het delen van kennis wekt vertrouwen en levert uiteindelijk nieuwe klanten op.
Actief aan de slag met SEO
Goede content op je website is ook om een andere reden heel belangrijk. Zoekmachine Google is namelijk dol op waardevolle content. Wie gevonden wil worden zal daarom relevante teksten moeten schrijven. Alleen op die manier kom je uiteindelijk bovenaan te staan wanneer iemand op zoek is naar een makelaar in jouw regio. Zoekmachineoptimalisatie (SEO) door middel van content en een goed linkprofiel is ook voor makelaars dus cruciaal. Werk je in een bepaalde regio? Richt je dan vooral op lokale SEO. De kans is dan groter dat lokale klanten je online kunnen vinden.
Werven via social media
Tenslotte is onze laatste online branding tip voor makelaars: maak gebruik van alle social media mogelijkheden. Van Instragram Stories tot Facebook adverteren: via social media kun jij je online profileren en je diensten promoten. Target bijvoorbeeld via advertenties op Facebook heel specifiek jouw doelgroep. Denk hierbij aan jonge mensen in de regio die binnenkort als starter actief worden op de woningmarkt. Ook is het mogelijk om doelgroepen te selecteren op basis van een gebeurtenis. Richt dan bijvoorbeeld een advertentie op stelletjes die net verloofd zijn en wellicht willen gaan samenwonen. Ideaal!