Waarom SEO zorgt voor meer leads
Wie een eigen website heeft, zal de term al weleens gehoord hebben: SEO. De afkorting staat voor Search Engine Optimization. Iets met Google toch? Dat Google inderdaad een grote rol speelt is een feit, maar SEO is meer dan alleen dat. Een goede SEO strategie zorgt voor meer leads en meer klanten, wie wil dat nu niet?
Search Engine Optimization
Om allereerst een helder beeld te krijgen van SEO, is het goed om de term SEO iets meer toe te lichten. SEO is in feite het inrichten van jouw website met relevante content. Hierbij houd je rekening met zoekwoorden die interessant zijn voor zowel websitebezoekers als zoekmachines. Wie dus binnen een zoekmachine zoekt op bepaalde termen, zal uiteindelijk op jouw website terecht moeten komen. Het liefst behaal je als website-eigenaar een hoge positie omdat daarop het meest wordt geklikt. Zo simpel als we nu verwoorden, is het helaas niet. SEO is een complexe bezigheid waarin voortdurend geschakeld moet worden.
Hoe weet jij bijvoorbeeld op welke zoekwoorden je moet inzetten? Voor welke zoekmachine? En wat überhaupt de kans van slagen is? Een goede SEO analyse is het basisbeginsel voor als je gaat starten met SEO. Wist je bijvoorbeeld dat SEO met name gericht is op Google? Met een marktaandeel van 90% is Google de meest interessante zoekmachine om SEO voor in te zetten. Maar ook een zoekmachine als Bing moet niet worden vergeten.
Maar SEO is toch heel simpel?
Wie aan ondernemers vraagt wat SEO precies inhoudt, hoort vaak twee geluiden. Veel ondernemers weten niet wat SEO is en degene die het wel weten, denken vaak dat het een ‘trucje’ is. ‘’Even wat goede zoekwoorden verwerken op de website en laat die nummer één positie maar komen’’. Met als gevolg veel verkeer en klanten, prima toch!? Helaas, zo werkt SEO niet. Alleen al bij het selecteren van juiste zoekwoorden komt enorm veel tijd bij kijken.
SEO is een langetermijnstrategie en niet een kwestie van een dag de website vullen. Het is een doorlopend proces waarbij continu geschakeld moet worden om in te kunnen spelen op de dagelijkse veranderingen. Doelgroeponderzoek, behoeftenonderzoek, trends, seizoen – het zijn slechts enkele voorbeelden van wat er komt kijken bij SEO. Daarnaast is jouw concurrentie ook een belangrijke factor waarmee rekening gehouden moet worden. Zij zitten immers niet stil. Wie een SEO specialist inschakelt, kan online inhaken op constante veranderingen en online succes behalen.
Tijd = leads
Wil je online bijblijven en goed vertegenwoordigd zijn in zoekmachines? Meer bezoek en dus meer klanten? Dan zijn jouw SEO-activiteiten cruciaal. Alleen goede SEO brengt jouw positie in zoekmachines tot een hoog niveau. Goede SEO kost tijd, maar levert je wel geld op! Zonder websitebezoekers immers geen klanten…
Bij SEO moet constant ingespeeld worden op de veranderingen welke zoekmachines inzetten. De richtlijnen van vandaag, zijn morgen bij wijze van spreken alweer achterhaald. Wie dus SEO inzet moet voortdurend monitoren en continu blijven bijsturen. Je bent immers niet interessant voor Google als jouw website niet up-to-date is. Kort gezegd, SEO is een complete dagtaak.
Conclusie, als bedrijf is het dus enorm belangrijk om je bezig te houden met SEO. Heb je hiervoor weinig tot geen tijd voor? Schakel dan de hulp van een specialist in!