Wat is SEA - Events en marketing

Wat is SEA?

Published On 19 juli 2023 | By Steven van Stavoren | Marketing, Online Marketing

Wat is zoekmachine-adverteren? Zoekmachine-adverteren (SEA) is een onderdeel van online marketing. Hierbij worden er advertenties geplaatst op zoekmachines zoals Google of Bing, in de vorm van tekst of afbeeldingen. Deze advertenties worden vervolgens opvallend weergegeven in de zoekresultaten. Dit is een belangrijke bron van inkomsten voor zoekmachines. SEA is een betaalbare manier om bedrijven en merken te verbeteren, omdat het ervoor zorgt dat ze hoog in de zoekresultaten verschijnen en daardoor meer zichtbaarheid krijgen. Je kunt bijvoorbeeld de hulp inschakelen van SEA specialist Tiesvanstrien.nl om de beste resultaten te behalen.

De verschillen tussen SEM, SEA en SEO

SEM, SEA en SEO zijn verschillende benaderingen binnen online marketing. SEM, oftewel zoekmachinemarketing, omvat zowel SEA als SEO en heeft als doel de zichtbaarheid van een website in zoekmachine resultaten te verbeteren. SEA draait om het plaatsen van betaalde advertenties op zoekmachines of andere websites. SEO, of zoekmachineoptimalisatie, richt zich op het organisch verbeteren van de positie van de website door middel van het optimaliseren van inhoud en technische aspecten. SEA biedt directe controleerbare resultaten met advertentiecampagnes, terwijl SEO zich richt op langetermijnresultaten en het verbeteren van de website op verschillende vlakken. Beide benaderingen hebben hun waarde binnen online marketing, afhankelijk van de specifieke doelen en strategieën van een bedrijf. Je kunt in gesprek met Ties van Strien om jouw strategie uit te werken.

Het doel van SEA

Het doel van SEA is om de zichtbaarheid en klikfrequentie van een website te vergroten. Door het plaatsen van advertenties op zoekmachines kunnen meer mensen doorklikken naar de website. Een ander belangrijk doel is het verhogen van de conversieratio, wat bepaalt hoeveel geld er wordt uitgegeven aan advertenties en hoeveel er wordt verdiend. Met SEA kunnen ook paginaweergaven worden gegenereerd. Het uiteindelijke doel is vaak het verhogen van de verkoop, maar het kan ook worden gebruikt voor andere acties zoals nieuwsbriefinschrijvingen, downloads en het verzamelen van leads. De mate van de SEA kosten hangt af van het beschikbare advertentiebudget en de populariteit van de zoekwoorden die worden gebruikt.

Google Ads

Google Ads is een product van Alphabet Inc. dat adverteerders verschillende advertentiemogelijkheden biedt op het gebied van SEA. Met Google Ads kun je bijvoorbeeld tekstadvertenties, advertenties voor productvermeldingen en display-advertenties maken. Je kunt ook videoadvertenties op YouTube plaatsen en advertenties in Gmail-accounts boeken. Google Ads is het meest populaire platform voor SEA, maar er zijn ook andere platforms zoals Bing/Yahoo, Amazon en Yandex beschikbaar. Met Ads Express kunnen kleine bedrijven SEA gebruiken zonder zelf campagnes te maken.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *