gevelreclame bedrijf

Wat voor soort gevelreclame past het best bij jouw bedrijf?

Published On 21 juni 2016 | By Steven van Stavoren | Marketing, Offline Marketing

Gevelreclame helpt bij het herkenbaar maken van jouw bedrijfspand. Vooral wanneer je regelmatig klanten en zakelijke relaties over de vloer krijgt, is het belangrijk dat jouw bedrijf goed vindbaar en opvallend is. Maar wat voor gevelreclame past het best bij jouw bedrijf? In dit artikel vertellen we meer over verschillende soorten gevelreclame en hoe je kunt bepalen welke soort bij jouw bedrijf past.

Breng jouw bedrijf in kaart

Voordat de zoektocht naar geschikte gevelreclame kan beginnen is het belangrijk om jouw bedrijf in kaart te brengen. Wat moet de gevelreclame uitstralen en welke boodschap moet het overbrengen met betrekking tot jouw bedrijf, de producten en de diensten? Bij het kiezen van de juiste gevelreclame is het essentieel dat het daadwerkelijk past bij jouw bedrijfsidentiteit. Heb je een jong en innovatief bedrijf? Dan is het van belang dat ook de gevelreclame waar je voor kiest origineel is. Is jouw bedrijf formeel? Wijk kan niet teveel af van deze bedrijfsidentiteit en kies voor gevelreclame die traditioneel maar toch opvallend is.

De huisstijl speelt een grote rol

Een sterke huisstijl is belangrijk voor elk bedrijf.  Het bepaalt de eerste indruk die jouw bedrijf opwekt bij potentiële klanten en relaties. De belangrijkste regel die komt kijken bij het voeren van een goede huisstijl, is dat alle communicatiemiddelen op elkaar afgestemd moeten zijn. Dit geldt ook voor jouw gevelreclame. Zorg er daarom voor dat in ieder geval de hoofdkleuren en lettertypes van de huisstijl van het bedrijf terugkomen in de gevelreclame.

Op wie is de reclame gericht?

Nadat je jouw bedrijf in kaart hebt gebracht en weet welke elementen van de huisstijl in de gevelreclame terug moeten komen, is het tijd om te bepalen op wie de reclame precies gericht is. Wil je de aandacht van het winkelend publiek trekken? Dan is het belangrijk dat je een combinatie van verschillende gevelreclame gebruikt. Een voorbeeld van een combinatie is belettering Ă©n gevelletters.

Heeft de gevelreclame tot doel om jouw bedrijf vindbaar te maken binnen een verzamelgebouw? Dan moet er rekening gehouden worden met hoe de andere bedrijven het hebben aangepakt en hoe jouw gevelreclame minstens zoveel kan opvallen als de andere bedrijfsnamen.

Soorten gevelreclame

Heb je al een beeld van de gewenste gevelreclame? Dan is het tijd om daadwerkelijke middelen uit te kiezen. Je kunt onder andere kiezen uit de volgende soorten gevelreclame:

Doosletters: doosletters zijn geschikt wanneer je gevelreclame met extra ‘body’ wilt. De letters zijn in verschillende soorten en maten verkrijgbaar en kunnen ook nog eens van binnenuit verlicht worden. Zo valt de gevelreclame ook in het donker op.

Freesletters: freesletters, ook wel laserletters genoemd, worden gemaakt van acrylaat, roestvrijstaal of aluminium. De letters kunnen in de gewenste diepte gesneden worden en helemaal worden aangepast aan jouw huisstijl.

Bestickering: heb je een winkel of een bedrijfspand met grote ramen? Dan is bestickering wellicht iets voor jouw bedrijf. De ramen kunnen voorzien worden van speciale raamfolie die aan de binnenzijde wordt aangebracht. Voordeel: je kunt jarenlang van de bestickering genieten.

Spandoeken: ook een spandoek kun je inzetten als gevelreclame. Een voordeel van een spandoek in een frame, is dat het spandoek gemakkelijk vervangen kan worden. Hierdoor kun je, indien gewenst, voor een andere reclame-uiting kiezen.

Veel succes met het uitkiezen van de gevelreclame voor jouw bedrijf.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *