Deze zomer een event organiseren? Met deze extra’s maak je iedere bezoeker blij
Wat de gelegenheid ook is, een event in de zomermaanden organiseren is een feestje op zich. Qua weer weet je het in Nederland nooit, maar gelukkig is de voorbereiding het halve werk. Ziet het uit naar zomerse regenbuien, zijn partytenten de uitkomst en schijnt de zon de hele dag, gebruik je dezelfde tenten voor een beetje schaduw. Een vuurkorf helpt bij onverwachtse kou en de geur van brandend hout maakt de sfeer compleet. Met de geluidsinstallaties en de foodtrucks in aantocht heb je dan bijna alles wat je nodig hebt voor een geslaagd event. Bijna, want als je wil zorgen dat het de bezoekers écht aan niets ontbreekt, helpen deze tips je bij de finishing touch.
Gratis smeren
De zon zorgt al snel voor tevreden feestgangers, maar de huid wordt er minder blij van. Om je huid goed te beschermen moet je je minstens een paar keer per dag insmeren en niet iedere bezoeker is daarop bedacht. Zorg voor genoeg zonnebrand waar iedereen gratis gebruik van kan maken. Verspreid flessen over de eventlocatie, deel op kleinere evenementen mini’s uit bij binnenkomst of reserveer een stukje terrein als insmeerpost.
Wat zeg je?
Van techno tot oer-Hollands: geen evenement zonder muziek en die moet dan vooral ook zo hard mogelijk, als het kan. Goede oordoppen bieden bescherming tegen blijvende gehoorschade, maar niet iedereen gaat voorbereid op pad. Bied gratis oordoppen aan op je event zodat er onbezorgd én ongestoord van de muziek genoten kan worden.
Zo voorkom je piepende oren en bezoeken aan de audicien voor een gehoor test.
Dorstlessers
Hoewel niets verfrissender is dan een ijskoud biertje, is veel water drinken bij warm weer extra belangrijk. Deel tijdens het event gratis flesjes water uit en zorg voor een watertap waar ze bijgevuld kunnen worden. Als je de flesjes voorziet van je eigen logo, maak je ook nog eens extra reclame. Bij kleinere evenementen kun je kannen met water op tafel zetten. Maak er uitnodigende en zomerse drankjes van met bijvoorbeeld schijfjes komkommer, sinaasappel of citroen.
Ben je er klaar voor?
De kleinste details zorgen vaak voor de grootste verdienste; geef bezoekers het gevoel dat overal aan gedacht is. Verras ze positief met bovenstaande tips en zorg ervoor dat ze met een goed gevoel naar huis gaan.
En misschien nog wel belangrijker; zorg ervoor dat ze je onthouden, terug willen komen en anderen erover vertellen. De beste reclame komt tenslotte van de mensen die jouw evenement ervaren hebben. Naamsbekendheid is een belangrijk onderdeel van marketing & strategie.