gepersonaliseerde blikken promotiemateriaal

Gepersonaliseerde blikken inzetten als promotiemateriaal, 4 tips

Published On 13 maart 2020 | By Steven van Stavoren | Offline Marketing

Wil je dat je relaties en potentiële klanten jouw bedrijf onthouden? Dit kan je voor elkaar krijgen door leuke relatiegeschenken weg te geven als promotiemateriaal. Hiermee vergroot je de kans dat relaties en prospects bij jouw bedrijf uit zullen komen. Er zijn eindeloos veel producten die je in kan zetten als promotiemateriaal, maar gepersonaliseerde blikken zijn hier in het bijzonder enorm geschikt voor. Gepersonaliseerde blikken hebben een sterke bewaarwaarde en kunnen met van alles gevuld worden. Doe inspiratie op met de volgende 4 tips om gepersonaliseerde blikken als promotiemateriaal te gebruiken.

1. Bewaarwaarde van een gepersonaliseerd blik

Promotionele artikelen moeten blijven hangen in het hoofd van de ontvanger, dit gaat beter wanneer het een origineel product is én wanneer het geschenk langer meegaat. Een gepersonaliseerd blik is al snel uniek en gaat bovendien enorm lang mee, dit wordt ook wel de bewaarwaarde van blikken genoemd.

Een gepersonaliseerd blik gaat langer mee dan de meeste promotionele artikelen. Dit komt omdat een blik een kwaliteitsproduct is en van een materiaal gemaakt is dat lang mee gaat. Bovenal omdat een gepersonaliseerd blik opnieuw te gebruiken is door bijvoorbeeld het blik opnieuw te gaan vullen. Daarnaast blijft de bedrukking ook goed aanwezig en zo blijft ook jouw merk goed in beeld. Deze kwaliteiten maken gepersonaliseerde blikken enorm geschikt als promotiemateriaal.

2. Kies voor een origineel eigen ontwerp

De kracht van een relatiegeschenk zit hem altijd in de personalisatie, jouw geschenk moet immers opvallen. Wanneer het opvalt, blijft het ook langer hangen in het hoofd van de ontvanger. Daarnaast wanneer je op een beurs of evenement staat, wil je als bedrijf er ook uitspringen met een goed ontwerp. Blikken met eigen ontwerp, kunnen dit effect behalen.

De mogelijkheden van blikken zijn dan ook reuze. Een blik kan namelijk volledig aangepast worden naar wens. Zo kan je ervoor kiezen om een deksel te laten bedrukken met een origineel en geheel eigen ontwerp, maar daarnaast kan je blikken mogelijk ook voorzien van een eigen wikkel of zelfs een all-over bedrukking. Dit zal ervoor zorgen dat je met een opvallend en origineel blik eruit gaat springen en dit brengt bijna de garantie dat jouw bedrijfsnaam blijft hangen!

3. Kies de beste vulling

Je kan er ook voor kiezen om de bedrukte blikken te vullen met van alles, denk hierbij aan snoep, koek of andere leuke of lekkere vulling. Je kan er ook voor kiezen om het te vullen met iets wat aansluit bij je bedrijf. Werk je bijvoorbeeld in de autobranche? Dan is een blik met autodrop wel erg leuk om weg te geven.

4. Maak de keuze voor het juiste blik

Bedenk goed welk blik het beste past bij jouw idee. Zo kan je je afvragen wat je gaat weggeven en in wat voor een blik je dit het beste  kunt verpakken. Daarnaast moet je ook nadenken over de personalisatiemogelijkheden van de desbetreffende blikken, aangezien niet ieder blik dezelfde mogelijkheden heeft.

Er zijn enorm veel soorten blikken, voor welk blik je gaat kiezen is van groot belang en draagt bij aan het succes. Zit je in de autobranche? Geef dan eens als voorbeeld een all-over bedrukt busblik weg. Zo zijn er nog meer voorbeelden te noemen. Bij veel branches bestaan er blikken die erg goed bij jouw bedrijf aan zullen sluiten. Deze gepersonaliseerde blikken verzekeren jouw promotionele succes.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 2   Gemiddelde:  5/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *