zet je evenement op de kaart

Hoe kan ik mijn evenement op de kaart zetten?

Published On 7 juli 2022 | By Steven van Stavoren | Marketing

Het organiseren van een evenement is enorm leuk en je krijgt er veel voor terug. Toch kan het lastig zijn om de juiste potentiële bezoekers aan te spreken. Het evenement is natuurlijk geen succes zonder een groot aantal bezoekers! Gelukkig zijn er verschillende manieren waarop je de juiste doelgroep aan kunt spreken. We hebben hiervoor een paar handige tips voor je op een rijtje gezet!

Wat is de doelgroep?

Ten eerste, is het van belang om de doelgroep van het evenement vast te stellen. Is het evenement georganiseerd voor een oudere doelgroep? Of wil je bijvoorbeeld studenten aanspreken? Afhankelijk van de doelgroep kun je vervolgens logische keuzes gaan maken om de juiste potentiële klanten aan te kunnen spreken. Zo zal een oudere doelgroep bijvoorbeeld minder actief zijn op social media, net als een hele jonge doelgroep. Daarnaast kun je een oudere doelgroep vaak veel beter aanspreken door middel van een offline marketing campagne. Het is dan ook van groot belang om onderzoek te doen naar de online en offline platformen die veel gebruikt worden door een doelgroep.

Online marketing

Heb je het onderzoek afgerond en ben je erachter gekomen dat jouw doelgroep vaak online te vinden is op een specifiek platform? Dan kan het baten om op dit platform een campagne op te zetten. Je kunt gebruik maken van de mogelijkheden die dit soort platformen bieden. Zo kun je op Facebook een evenement aanmaken, zo kunnen bezoekers virtueel laten zien dat ze gaan deelnemen. Ook kunnen bezoekers zo op een eenvoudige manier op de hoogte gehouden worden over de ontwikkelingen van het evenement. Je kunt er daarnaast voor kiezen om te adverteren of een ijzersterke contentstrategie te ontwikkelen.

Offline marketing

Bij een offline marketing campagne ga je iets anders te werk. Deze tactiek is met name effectief voor evenementen die zich richten op potentiële bezoekers die binnen een specifieke geografische locatie wonen. Zo kun je bijvoorbeeld folders of flyers verspreiden in supermarkten, in scholen of andere locaties waar veel potentiële bezoekers komen. Het verschil tussen folder en flyer is, dat een flyer in een één oogopslag duidelijk maakt waar het om gaat tijdens een evenement. Een folder biedt juist uitgebreide informatie aan over een event. Wil je graag folders of flyers laten drukken? Dan kun je terecht bij PeterPrint. Daarnaast kun je ervoor kiezen om banners langs de kant van de weg te laten plaatsen. Ook kun je adverteren in lokale kranten of magazines. Er is veel mogelijk! 

We wensen je veel succes met het bereiken van de juiste doelgroep voor jouw evenement!

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *