greengifts

Greengifts als duurzame give-aways

Published On 23 september 2016 | By Steven van Stavoren | Marketing, Offline Marketing

Alle bedrijven hebben weleens een moment waarop het goed is om iets weg te geven. Bijvoorbeeld wanneer een nieuwe huisstijl wordt gelanceerd, de nieuwe website online gaat, of tijdens een evenement. Slechts enkele voorbeelden, uiteraard zijn er veel meer momenten te bedenken waarop je een give-away kunt weggeven. Tegenwoordig hebben meer en meer bedrijven duurzaam ondernemen hoog in het vaandel slaan. Als bedrijf kun je hier op inspelen wanneer je iets weggeeft. Greengifts zijn de ideale groene give-aways.

Wat zijn greengifts?

Greengifts, groene relatiegeschenken, het zijn relatiegeschenken of give-aways op ecologische basis. Dit kunnen dus plantjes, bloemetjes en boompjes zijn, of de zaden hiervan. Ook fruit kan als greengift gepresenteerd worden. Andere producten gemaakt van natuurlijke producten zoals ecologische tasjes kunnen ook onder de noemer greengifts vallen.

Kweken, groeien en bloeien

Greengifts zijn vanwege hun duurzame kraketer zeer geschikt als give-aways. Meer dan eens worden ze verkozen boven de traditionele give-aways. Daarnaast kan het product zelf zeer goed gekoppeld worden aan campagnetermen en slogans. Een aantal voorbeelden:

  • Met onze dienstverlening kweekt u vertrouwen bij uw relaties.
  • Laat uw online resultaten groeien met een nieuwe website.
  • Wij bedanken u voor het groene licht voor de opdracht.

Op deze manier vallen er nog veel meer originele termen te bedenken. Zeker wanneer je gaat kijken naar specifieke greengifts zoals het (geluks)klavertje vier, de zonnebloem of het vergeet-mij-nietje. Wens met deze greengifts klanten geluk, een zonnige vakantie of geef bezoekers iets mee waardoor ze je niet vergeten.

Voordelen greengifts

Greengifts hebben twee grote voordelen ten opzichte van veel andere giveaways. Het duurzame karakter én de langdurige exposure.

Duurzaam
Duurzaamheid bij bedrijven is een blijvende trend. Stakeholders op alle niveau’s verwachten dat bedrijven duurzamer gaan ondernemen. Klanten krijgen steeds meer voorkeur voor duurzame producten, maar ook medewerkers, overheden en bestuurders hechten steeds meer waarde aan duurzaam ondernemen. Je kunt je voorstellen dat het weggeven van een groen plantje het wat dat betreft beter doet dan een bedrukte aansteker of pen.

Exposure
Maar greengifts zijn meer dan alleen duurzaam. Ze kweken niet alleen goodwill. De bloemetjes en plantjes worden vaak op bureaus, balies of zelfs thuis in de woonkamer neergezet. De zaden uit kweeksetjes belanden in de tuin. Jouw relatiegeschenk krijgt aandacht en zorg. Het wordt door de ontvanger gebruikt, gewaardeerd en over een langere periode opgemerkt. Wat zorgt voor meerdere momenten waarop de klant aan jouw bedrijf denkt én een positieve associatie heeft met jouw bedrijf. Ideaal toch?

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 2   Gemiddelde:  5/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *