Hout

Reclamebord laten maken: welk materiaal kies je?

Published On 6 november 2015 | By Steven van Stavoren | Marketing, Offline Marketing

Met een goed reclamebord maak je mensen bewust van je bedrijf en je producten. Het werkt voor langdurige promotie van je organisatie, maar ook voor kortlopende acties. Naast locatie, ontwerp en de boodschap zelf is ook het reclamemateriaal van groot belang voor een succesvolle campagne. Maar welk materiaal past bij jouw campagne en strookt de uitstraling van het materiaal bij de uitstraling van je business?

Hout

Niet duur, maar niet zo goed bestand tegen zwaardere weersomstandigheden. Houten reclameborden lenen zich dus vooral goed voor kortlopende acties in de late lente, zomer en vroege herfst. Qua uitstraling heeft hout een heel natuurlijk karakter. Zo’n reclamebord leent zich bijvoorbeeld goed voor natuurwinkels of bloemisten, maar ook voor bedrijven die met hout werken, zoals houtzagerijen of timmerbedrijven.

Kunststof

Kunststof is sterk en relatief goedkoop. Voor veel bedrijven maakt dit kunststof een ideaal materiaal voor reclameborden. Zowel voor kortlopende acties als voor een langdurig geplaatst reclamebord leent kunststof zich behoorlijk goed. Een nadeel is dat kunststof niet biologisch afbreekbaar is, en dus belastend voor het milieu. Bedrijven die maatschappelijk verantwoord ondernemen hoog in het vaandel hebben staan, kiezen dan ook liever voor andere materialen.

Staal

Staal is een ontzettend sterk maar ook zwaar materiaal. Het heeft weinig corrosiegevaar en blijft dus lang mooi. Ideaal dus voor reclameborden of naamborden die langdurig blijven staan. Staal is een relatief duur materiaal en heeft een luxe uitstraling. Het leent zich dus met name voor bedrijven die een luxer en duurder aanzien hebben, zoals advocatenkantoren, financiële instellingen en

Wil je als organisatie staal gebruiken, maar verwacht je wel op relatief korte termijn een andere tekst te moeten ingraveren? Dan kun je een stalen bord het best combineren met een magneetplaat. Efficiënt, goedkoop en makkelijk te vervangen indien nodig.

Aluminium

Aluminium is veel lichter dan staal, maar ook minder sterk. Ook is het materiaal vatbaarder voor corrosie. Wel vangt aluminium beter schokken op dan staal en is het makkelijker te bewerken. Aluminium borden worden vaak als gevelmateriaal gebruikt. Het heeft qua uitstraling gelijkenis met staal, maar is voor bedrijven betaalbaarder en toegankelijker. Ook is het te combineren met magneetplaten.

Heb je zelf nog ideeën over welk reclamebord het best bij een bepaald type organisatie past? Deel het met ons in de comments!

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 2   Gemiddelde:  5/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *