sticker marketing

Stickers inzetten als reclamemateriaal: 5 verschillende manieren

Published On 10 oktober 2016 | By Steven van Stavoren | Marketing, Offline Marketing

Stickers behoren tot één van de meest gebruikte marketingmaterialen. Promotionele stickers kunnen op verschillende manieren en locaties worden gebruikt. Of je nou een losse of een geplakte sticker inzet, de kans is groot dat het gezien wordt én naamsbekendheid oplevert voor jouw bedrijf. Wil jij stickers gebruiken voor de marketing van jouw bedrijf, maar geen idee waar te beginnen? In dit artikel hebben we 5 verschillende manieren onder elkaar gezet voor het inzetten van stickers als reclamemateriaal.

1. Stickers voor het versterken van het merk

Stickers zijn een ideaal middel voor het versterken van een merk(imago). Door de stickers te plakken op verzenddozen, brieven of andere items wordt het bedrijf/merk gezien door (potentiële) klanten en relaties. Dit zorgt ervoor dat een groot groep mensen in contact komt met jouw bedrijf. Hoe meer mensen in aanraking komen met de sticker, hoe bekender en sterker het merk wordt.

2. Stickers voor het verstrekken van informatie

Een andere mogelijkheid voor het inzetten van stickers is het verstrekken van informatie. Je kunt bijvoorbeeld productspecificaties of voordelen op een sticker te laten drukken. Deze kun vervolgens op de verpakking plakken. De sticker zal gegarandeerd de aandacht trekken onder (potentiële) kopers, en dat is natuurlijk een belangrijk doel van reclamemateriaal.

3. Stickers voor acties

Wanneer je een reclamecampagne opzet, is het belangrijk om na te denken over middelen die voor een ‘Call to Action’ zorgen. Is de actie van toepassing in de winkel? Kies er dan voor om stickers te laten bedrukken met overtuigende en korte teksten. Denk dan aan: ‘’Alleen deze week: 30% korting’’. Vind er een online actie plaats? Dan kunnen de stickers ingezet worden om de ontvanger te stimuleren jouw website of webshop te bekijken.

4. Stickers voor evenementen

Organiseer je binnenkort een evenement of neem je deel aan een beurs? Denk dan aan het uitdelen van de stickers aan bezoekers. Het uitdelen van aantrekkelijke of zelfs humoristische stickers, heeft tot gevolg dat de bezoekers benieuwd worden naar jouw bedrijf, product en/of dienst. Vergeet niet om jouw bedrijfsnaam en website te laten bedrukken op de sticker.

5. Stickers voor nu én later

Wanneer het gaat om stickers als reclamemateriaal, zijn de mogelijkheden eindeloos. Je kunt kiezen voor tijdelijke en/of lange termijn stickers. Tijdelijke stickers zijn bijvoorbeeld interessant voor bij een beurs. Wat betreft lange termijn stickers, denk hierbij dan aan reclame waarmee je een lange periode kunt promoten. Een goed voorbeeld hiervan is een reclamesticker voor op de bedrijfsauto. Bestickerde auto’s worden dagelijks zichtbaar door een groot aantal mensen. Indien je voor kwalitatief goede bestickering gaat, kun je lang van het ‘marketingmiddel’ genieten.

Veel succes met het inzetten van stickers als reclamemateriaal!

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *